יום רביעי, 24 בפברואר 2010

אטילה השיקי

בשנות ה-20 היתה זו קוקו שנאל שעיצבה תלבושות עבור ז'אן קוקטו והבלט הרוסי. בשנות ה-40 וה-50 היו אלו פייר בלמאן, כריסטיאן דיור ואיב סאן לורן שעיצבו למופעי בלט תלבושות שהלמו את האקסטרווגנטיות התקופתית. בעשורים האחרונים גוטייה, ורסאצ'ה, קוואקובו, ולנטינו, ויקטור & רולף, לאגרפלד ומקווין המנוח, שעיצבו תלבושות לאופרה, למחול ולבלט. עכשיו, סוף סוף, מגיע תורה של מיוצ'ה פראדה.
המטרופוליטן אופרה הזמינה את פראדה לעצב את התלבושות, לצד הארכיטקטים-גרסוניירים השווייצרים הרצוג ודה מרון שעיצבו את הבמה, לאופרה "אטילה" של ורדי (בבימויו של פייר אאודי ובניצוחו של ריקרדו מוטי).
האופרה, שנכתבה ב- 1846 ועלתה לראשונה על במות וונציה, מבוססת על מחזה גרמני מהתקופה הרומנטית, מתרחשת במאה החמישית לספירה ומתארת את תחילת התפוררות האימפריה הרומית, אחרי התבוסה לצבא ההונים של אטילה, כשהעולם הישן פוגש את העולם החדש.
מה שנראה אז כסוף העולם, מתורגם על ידי פראדה (והרצוג ודה מרון) לחיזיון פוסט אפוקליפטי, (אופייני לתקופתינו). הבלוג
אופרה-שיק השיג כמה איורים מוקדמים של פראדה בהם אפשר לראות מעילי עור כהים, שימוש בפרווה ואפילו בדי ג'ינס שטופים ולוחמי מנגה אפלים מעוטרים בנוצות שחורות.


הקיסר לובש פראדה

5 תגובות:

אנונימי אמר/ה...

יש מצב כזה שאתה תתעסק עם אופנה מיוחדת וקטלנית אבל שאפשר למצוא בחנויות ובעצם באמת לקנות!!! כי יש פה מלא דברים מעניינים אבל הבעסה שאין איך לקנות את זה אז מה רק לשבת ולהתלהב....מבאס רצחחחחחחח

...מאמוש...

גוסטבו מטיאס פרנקו אמר/ה...

אולי תשכיל קצת ותפסיק להשאיר תגובות טיפשיות , כך אולי אבל ממש אולי כשתצא לשופינג אז תהייה לך אוריינטציה אופניתית גבוהה יותר , יתרה מכך דבים מעניינים עולים כסף , מה הטעם בלסקר קונפקציה בשביל זה יש לך את וואלה זה מסקר מעולה בשפתך

גרסונייר1 אמר/ה...

בנים, בוא נפסיק לריב. הגרסוניירים כותבים על דברים שמעניינים אותם, ורובם נמצאים מעבר לים. העובדה שאפשר או אי אפשר לקנות אותם היא שאלה מעניינת, ובטח ראוייה לדיון סוער. בינתיים אפשר לקרוא את הדברים הנסקרים כאן כהשראה, הרהורים על סטייל. וסטייל, כידוע, אי אפשר לקנות בשום מקום.

אנונימי אמר/ה...

אדון גוסטבו מטיאס פרנקו זה שאני לא שוקל כל מילה שאני כותב ומנסח את עצמי בצורה גבוהה ומתייפיפת ואפילו מעט סנובית כמוך וחושב שאני סופר שיק ומעל כולם, לא אומר שהתגובה שלי טיפשית... לא זכור לי שפניתי אליך אלא אל מנהל הבלוג ורק מהסיבות הנכונות ואם ברצוני לנסח את עצמי אך ורק מהרגש בלי לחשוב על אף מילה אז אני יעשה את זה ומי אתה בכלל שתנסה לגונן על משהו שאתה חושב שהוא רק שלך... יעלוב נפש... במקום לנסות ולהפוך את התגובה שלי למגעילה וביקורתית תחשוב פעמיים..ולמנהל הבלוג כל מה שרציתי זה להראות חיבה למה שאתה עושה זה באמת אחלה בלוג אני מאוד מעריך אותו ותודה על התשובה... TNX...

...מאמוש...

אנונימי אמר/ה...

supreme
palm angels
kd 12 shoes
pg 1
supreme hoodie
off white clothing
fear of god essentials hoodie
kd 15
jordan shoes
bape