יום רביעי, 10 בפברואר 2010

האור הצפוני

שבוע האופנה בשטוקהולם ננעל לפני כמה ימים, באופן הכי טבעי, בהצגת קולקציית סתיו-חורף 2010/11 של בית האופנה אקנה, אותו קולקטיב סטייל מולטי-דיסיפלינרי שצמח בעיר והפך לדארלינג של עולם האופנה הבינלאומי.

ג'וני ג'והנסון – המעצב הראשי של אקנה
אבל כמה ימים לפני שבוע האופנה, קיפצו אנשי אקנה האנרגטיים לפריס, כדי להשיק שם את קולקציית הרהיטים החדשה שלהם. הדעות על הכורסאות הלבנות שסועות השפה היו חלוקות, במיוחד לגבי הזוויות העקומות והנקיון העיצובי שלכאורה מתבקש ממותג סקנדינבי, (הגרסונייר בכל זאת היה שמח לאחת הספות הארוכות - עכשיו שיש לו נוזל לניקוי כביסה של A.P.C...)

ואז הגיעה התצוגה. ג'וני ג'והנסון חשף את תכניותיו לגבר הנודד בחורף הבא. הקולקציה עוצבה בהשראת עולם התעופה (ככה זה שאי אפשר להשיג אקנה בתל-אביב, חייבים לטוס), הגברים יזכו במעילי טייסים מסוגי בדים שונים, ונראה שמה שטוב לסתיו השוודי יחמם היטב את החורף התל-אביבי. המכנסיים, שהם תמיד גולת הכותרת של כל קולקציה (בעיקר הג'ינס), הגיעו שוב בגזרות צמודות גוף, במגוון בדים, מעוצבים למשעי.

אבל אם כבר הצפנו עד למלכת הקרח החשוכה, למה שלא ניקח מעבורת ונקפוץ לדנמרק, לסטודיו של הנריק ויבסקוב, מולטי-טלנט מקופנהגן, שהגרסונייר, מודה, לא כותב עליו מספיק.

הנריק ויבסקוב
ויבסקוב שפועל מקופנהגן הוא מעצב גרפי, מעצב אופנה ודי-ג'יי שצמח בשנים האחרונות למעמד כוכב-על בשמי התרבות העכשווית. לפני כשבועיים הציג בפריס את קולקציית סתיו-חורף 2010/11, ולאחרונה אף נפתחה תערוכה של עבודותיו הנקראת "Graphic Works", ב Pool Gallery שבברלין. למי שרוצה להזכר – אלו הקולקציות הקודמות - ומי שרוצה טריפ למוח של ויבסקוב, הנה ניצוצות מהקולקציה האחרונה:

אין תגובות: