יום חמישי, 3 בדצמבר 2009

הגרסונייר השבועי: בריאן פרי

לכל אחד מאיתנו יש את הבריאן פרי שלו. הוא מוזיקאי מחונן, גרסוניר שהשפיע על סטייל של דור שלם ויש בו שילוב נדיר בין הכריזמה של סינטרה, הסקס-אפיל של גנסבורג והאלגנטיות של דון דרייפר. אומרים שהוא כל כך קוּל שהוא צריך להיות מוצג בטייט, שיש לו טעם משובח בנשים יפות, באמנות, באופנה ובעיצוב, ובכלל כשלהקות אחרות מתפרעות בחדרי מלון, על רוקסי מיוזיק נאמר שהם רק רוצים לעצב את החדר מחדש.

מיד אחרי לימודי אמנות הקים פרי את רוקסי מיוזיק בנובמבר 1970 עם כמה חברים טובים, ביניהם בריאן אינו. פרי, שילב בין היכולות והאהבות האמנותיות שלו והפך מהר מאוד לארט דירקטור של הלהקה (ושל העשור) ועיצב כל דבר שזז ברוקסי ביזנס: מתלבושות האלגנט-גלאם-רוק ועד לעטיפות האייקוניות של האלבומים שלהם, שהושפעו מפופ-ארט ומגזיני אופנה.

האלבום הראשון של הלהקה (Roxy Music ,1972) זכה להצלחה מיידית, השירים הגיעו למקומות הראשונים בטופ אוף דה פופ, כשהם מזריקים סקס וסטייל לעולם הרוק של הסבנטיז. המבקרים שיבחו (ומשבחים עד היום) את התבניות המוזיקליות החדשניות של אינו שהתלבשו בצורה מתוחכמת על מלודיות הפופ של פרי, ויש המשווים את השפעת האלבום באותה תקופה להשפעה של הולווט אנדרגראונד והביצ' בויז.

Virginia Plain - הלהיט הראשון של רוקסי


אחרי שני אלבומים של רוקסי עזב אינו את הלהקה והשאיר את פרי בתור הפרונטמן – שמאז ועד היום פירק והרכיב את הלהקה כמו בניין לגו. פרי פצח במקביל בקריירת סולו ענפה, הוציא שלל אלבומים, התעסק בפרוייקטים הקשורים לאמנות, אופנה, תרבות אבל מעל הכל דבק בו הדימוי של כובש הנשים מספר אחד.

הוא יצא עם כל הדוגמניות החמות של שנות השבעים בואכה שנות השמונים (רובן אגב, הופיעו על עטיפות האלבומים) - אמנדה ליר (שנטשה אותו עבור דייוויד בואי), ג'רי הול (שנטשה אותו עבור ג'אגר), מרילין קול, קרי אן מולר ורבות אחרות.

בריאן פרי, שפם, וג'רי הול מגיחה בדקה2


במחלקת האופנה היה פרי שותף פעיל ביצירת קולקציות אלגנטיות עם המעצב הלונדוני אנטוני פרייס (מי שהיה סטייליסט של הלהקה בשנות ה-80 והיה אחראי לסטייל של לו ריד בעטיפת תקליטו "טרנספורמר") ועד היום הוא אישיות אופנה משפיעה המבוקשת באירועי האופנה הנחשבים.

בריאן והחברים מלנווין

בשנים האחרונות אינו ממשיך ליצור מוזיקה ולייצר כותרות בלי הפסקה. בשנה האחרונה הוא הספיק גם להסתבך בשערורייה בה פיאר את בנייניו של שפר וסרטיה של ריפשנטל – דבר שגרם לסערה בממלכה, גינויים מצד הקהילה היהודית ואף להדחתו מהקמפיין של מרקס אנד ספנסר – להוציא סינגל מפתיע עם די ג'יי הל ולעבוד על אלבום חדש עם ג'וני גרינווד (רדיוהד).


אומרים שהוא מיזנטרופ, מלכנולי, ושרמנטי, שהוא דרמטי, אקזוטי, גרמפי ואלגנטי, המוזיקה שלו יכולה לשחרר ניצוצות גאונות וגם, לפעמים, ללוות את הפסקול של מעליות גלגלצ, הגרסונייר השבועי פתוח לכולם, וכל אחד יכול לבחור את הפרי שלו.



הגרסונייר שאל מהי נעימת הבריאן/רוקסי/פרי/מיוזיק שלכם. גרסונייריי-כל-העולם התאחדו והנה התוצאות המשובחות. בונוס לסיכום: רשות השידור הבריטית בסדרה תיעודית על מלכי הגלאם.

אבי א.
Ladytron (נחשב ועוד איך!)


דרור ש.
More than this ׁ (בנוקאאוט)


אייל ר.
מאבק ניטש בין שניים
Same Old Scene

Sentimental Fool



תמר מ.
בחירה קשה:
Love Is The Drug


All I want is you


מיכל ר.
לא מוותרת על הפסיכוזה
In every dream home a heartache


מאנדי מ.
Windswept


TAM
Both Ends Burning


BBC
BRYAN FERRY - Kings Of Glam




2 תגובות:

Unknown אמר/ה...

גרסוניירים יקרים! איזה פוסט נפלא!! נהניתי מאוד לקרוא ואני משוגעת על הסטייל של הגרסונייר הנבחר!

Mapiot - Vintage napkin collection אמר/ה...

פוסט נהדר!פרי תמיד ידע להפוך לימון ללימונדה בכל מה שקשור לסטייל. למשל בסרטון הזה הוא לוקה בדלקת עיניים חריפה אבל לא נותן לזה לעצור אותו מתת מנה גדושה ואופיינית של סקס סטייל בריאן פרי:
http://www.youtube.com/watch?v=Eg7IH6As0I0