יום רביעי, 30 במרץ 2011

סיפוריו של ז'קט

נאחז עוד ברסיסי האביב, מפנה הגרסונייר את תשומת הלב לשני ז'קטים אמריקאים קלאסיים, שמתאימים למזג האוויר הנוכחי, זה שבין המעיל לסנדלים. ז'קט הורסיטי, שיצא מהקולג'ים האמריקאים וחוזר אל עולם האופנה במהירות של כדור בייסבול מוטח, וז'קט הבומבר, שהחליף כתפיים ממפציצים במלחמת העולם הראשונה, לסקינהדס, לסקייטרים, לראפרים ואפילו לשוטרים, הם שתי דוגמאות מצויינות לדי.אנ.איי של עיצוב מוצלח המחזיק מעמד כבר כמעט מאה שנה ועובר שינויים מרעננים.

אחת הגרסאות המוצלחות של ז'קט הורסיטי הוצגה לא מזמן בבית האופנה הצרפתי הצעיר Monsieur Lacenaire (עם סרטון הוידיאו מקסים) שאמנם שומר על הצבעים הקלאסיים אבל בגרסת צמרית רכה ונעימה. הגרסונייר כבר אמר אז שהוא יודע מה ילבש בחורף הבא...

לפתע מגיע דריס ון נוטן ומזכיר שוב למה משתלם לאהוב אותו כל כך. ז'קט בומבר עם שילוב בין שני סוגי כותנה בצעים שונים (חאקי ואפור!) והאובססיה בנושא רק נמשכת.

ואז נזכר הגרסונייר בשני ז'קטים שמדד בשנה האחרונה, ואיך עוד אפשר לכנות פריטים שלא קנית ואתה זוכר אותם עד היום אם לא :הנחשקים. הגרסונייר מציג שני בומברים שפספס לאחרונה:

אקנה
ראף סימונס
לא הספיק הגרסונייר להצטנף בנוסטלגיה עם שרוולי כסף כשלפתע נחת על מסכו מייל מאסוס שמציג את הבומבר החדש של לקוסט, בגרסה צמרית (ראו לעיל) ונחשקת אף היא.

לסיום, ומדובר בסיום ראוי, החנות הפריסאית Blackrainbow השיקה לאחרונה קו עצמאי משלה ואחד הפריטים המוצלחים בו הוא ז'קט הורסיטי השחור, בעוד גרסה חדשה ומסקרנת עם שרוולי עור וגוף זמש.

ויש גם סרטון מלבב שמתאר את התהליך:


BLACKRAINBOW 4.1 Varsity Jacket Making Of from Jay SMITH on Vimeo.


אז לפני שאתם יוצאים מהבית, תלבשו משהו, עוד קצת קריר בחוץ.

2 תגובות:

נעל סירה אמר/ה...

מה דעתם של הגרסוניירים על אורכם של הבומברים? האם לא עדיף להשאיר את מעילי ה-24 אינץ' לאופנוענים? בכל מקרה, הזדמנות לז'קט של אקנה במחיר מציאה: http://cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=270726316907

Oskar אמר/ה...

אם אתם בשטוקהולם בתקופה הקרובה:
http://www.nordiskamuseet.se/category.asp?cat=187&catname=English&topmenu=142