יום ראשון, 1 בפברואר 2009

אמן הטכנופנה

כבר הרבה זמן רוצה הגרסונייר לכתוב על התערוכה המופלאה של מעצב האופנה חוסיין שליאן במוזיאון העיצוב בלונדון אבל הוא חיכה לבונוס אינטרנטי ויזואלי לטובת מי שאינו מצוי על קו תל-אביב לונדון. והנה האתר האנרגטי שואוסטודיו (אותו מפעיל הצלם רב-הפעלים ניק נייט) מעלה ראיון וידיאו מרתק עם שליאן ומציג בו חלקים נרחבים מהתערוכה המסכמת 15 שנות פעילות. דרך התערוכה אפשר לעמוד על סך יצירתו המגוונת של שליאן דרך האופנה, הפיסול ואמנות הוידיאו, ולהנות מכשרונו כאלכימאי הממזג בין אמנות, אופנה, ארכיטקטורה וטכנולוגיה חדישה בצורה קריאטיבית שלא פעם מקדימה את זמנה.

בין היתר ניתן למצוא בתערוכה את הקולקצייה הנפלאה Afterwords הנקראת גם "ארכיטקטורה נישאת ולבישה" (שהוצגה במוזיאון תל-אביב בשנת 2002), בה הרהיטים עוברים תהליך טרנספורמציה, על ידי הדוגמניות, והופכים לפריטי לבוש: השולחן הופך לשמלה, בדי הריפוד לחולצות ועוד פריטי ריהוט המשנים את צורתם וייעודם. העבודה נעשתה אחרי ביקורו של שליאן בקוסובו, במהלך המלחמה בבלקן, והאמירה הפוליטית/חברתית שלו על מצב הפליטות ותרבות ההגירה המודרנית היא חזקה, ברורה ומשלבת עיצוב קפדני עם פולקלור וחומרים מקוריים עם מסורתיים. המייצג Airborne מציג שמלה מהפנטת המורכבת מ- 15,000 אורות LED, ויש גם את השמלה שנוצרה מחומרים המשמשים לבניית מטוסים, המשנה את צורתה עם שלט רחוק, ואת בובות המניקין שמנקות חלונות, צובעות קירות ומשקות עצי זית ועוד הרבה הפתעות מעולמו ההיברידי והאינטליגנטי של שליאן.

פוסטר התערוכה

שליאן, שנולד בניקוסיה, קפריסין ב- 1970, הוא בוגר הקולג' המהולל סנטרל סנט-מרטינס בלונדון, ועם סיום לימודיו, ב- 1993, הוצגה עבודת הגמר שלו בבוטיק בראונס היוקרתי (היחידי שעשה זאת לפניו היה ג'ון גליאנו).
התערוכה, שנקראת From Fashion and Back, פתוחה עד ה 17 למאי. למי שרוצה עוד יש גם ראיון בדייזד דיגיטל, בדיזיין-וויק בדיזיין-בום, וכמובן בבלוג האישי של חוסיין שליאן.

Design Museum
28 Shad Thames
London SE1 2YD

3 תגובות:

אנונימי אמר/ה...

הפוסטר מהמם. רוצה אחד

גרסונייר2 אמר/ה...

1 Exhibition Poster
10 pound
38 Items in stock
yes you can.

http://designmuseumshop.com/exhibitions/current/hussein-chalayan/hussein-chalayan-exhibition-poster

אנונימי אמר/ה...

באמת פשוט. ואם כבר אז גם הזמנתי את זה
http://designmuseumshop.com/themes/exclusive/saul-bass-exhibition-poster