יום ראשון, 8 בפברואר 2009

לונדון - בית ממכר עתיקות


הגרסונייר הבריטי נדהם לגלות שהחנות העתיקה ביותר בלונדון ממוקמת כעשר דקות הליכה מביתו. ברגע שסערת השלגים פסקה (כן, יש מקומות שבהם יש חורף אמיתי, אפילו עם כל ההתחממות הגלובלית), הוא החליט לצאת מהבית ולכבד את המוסד הוותיק.

"The Old Curiosity Shop" בבלומסברי עשויה מקורות ספינה בת למעלה משלוש מאות שנה, והיא היתה ההשראה של צ'רלס דיקנס לספרו המפורסם בעל אותו שם (בעברית תורגם הספר ונקרא "בית ממכר עתיקות").

בספטמבר 2008 קנו שני המעצבים של הלייבל הבריטי הנחשב BLAAK, סצ'יקו אוקאדה וארון שריף, את המקום, ומאז הוא משמש כחנות הדגל של החברה. כשהם הקימו את הלייבל לפני כעשור, הם החליטו לבסס את הקולקציה על הצבע השחור (מכאן השם), אבל מאז הם הרחיבו את מנעד הצבעים והשחור הוא כבר לא הטון היחידי בקולקציות שלהם.
הקולקציה שלהם לחורף הנוכחי נקראת "Buffalo Soldier" והיא עוצבה בהשראת הניאו-פאנק והניאו רומנטיקה: פריטים כמו מעילי רוכבים , חליפות טרטן (אריג צמר סקוטי), כובעי דנדי מעבודת יד, צעיפי קשמיר וחגורות הולוגרמה.
כרגיל בתחום, יש להם גם שיתוף פעולה עם אוליבר גולדסמית - אחד ממעצבי המשקפיים הנחשבים - בליין של משקפי שמש, ועם דייקו קימורה, חבר ותיק של הצמד, בליין של נעליים משובחות בעבודת יד.
הביקור בחנות דומה לביקור במנהרת הזמן, שכן הגרסונייר שביקר שם שמע את מר קימורה עובד בסטודיו מעל, כאילו היה זה בית מלאכה לונדוני בתקופת דיקנס.
לחנות יש אנרגיה מוזרה, ולמרות שהיא קטנה ואפלה, הבגדים עשויים לעילא, מדוייקים ומתאימים לגוף כמו יתומים לספריו של דיקנס. בעליה המקוריים של החנות ישמחו ודאי לדעת שהיורשים ראויים, וכל שנותר לגרסונייר היה למצוא חנות ספרים קרובה ולשקוע ב"בית ממכר עתיקות", שמעולם לא קרא.
כתובת:
The Old Curiosity Shop, 13-14 Portsmouth Street London WC2A 2ES
תחנת הרכבת התחתית הקרובה: Holborn

אין תגובות: