יום שישי, 17 באפריל 2009

בעל המאה

עיריית תל-אביב בצעד מרגש, שלא נאמר מכונן, החליטה להוציא קו חדש של חולצות המציינות מאה שנים לעיר בשיתוף עם המותג הבריטי פרד פרי.

זו באמת הכותרת שהגרסונייר היה רוצים לתת לפוסט הזה אבל האמת (כרגיל) מאכזבת ומחזירה אותנו לטניסאי, איש אופנה וג'נטלמן בריטי בשם פרדריק ג'ון פרי, שנולד גם הוא לפני 100 שנה (ב-18 למאי ליתר דיוק, למרות שנרשמו מחאות מכיוון כרם הסקוטים). החגיגות ליום הולדתו המתקרב החלו בהוצאה מיוחדת של חולצת הפולו הקלאסית, עם לוגו עלי הדפנה מודגשים מהרגיל ועם ציון המספר 100.
פרדריק פרי, להזכירכם, היה מגדולי הטניסאים הבריטים, שקטף שלוש פעמים את גביע וימבלדון ובין 1934 ל-1938 אף נצץ במקום הראשון בדירוג הטניסאים העולמי. ב-1952 הוא הציג לעולם, או יותר נכון בפני מבקרי הטורניר היוקרתי, את חולצת הפולו המיתולוגית עם לוגו עלי הדפנה, שכפי שכבר הרחבנו, עברה גלגולים תרבותיים שונים ומעניינים (מהמודז, הסקינהדז והאינדי).

ואם כבר פרגנו לאחד, נזכיר גם את המתחרה מהצד השני של התעלה: לקוסט. הגרסונייר מאד מחבב את שיתוף הפעולה האחרון של הקרוקודיל הצרפתי עם המותג היפני יונייטד ארוז. היפנים הפכו את התנין הירוק לאפור, עיצבו חולצה בגזרה צרה, עם צבעים מונוכרומטיים ויצרו עבורכם את החולצה המושלמת לטורניר וימבלדון הקרוב.

אין תגובות: