יום שישי, 30 באפריל 2010

צ'יפ פריידיי - שישי אדום

הגרסוניירים, שהתגעגעו לצ'יפ פריידי שלהם כמעט כמו קוראיהם, החליטו לשוב ולשוטט ברחובות עירנו דווקא בסופשבוע פועלי במיוחד: יום שישי אחרון של חודש אפריל וסימנים של מהפכה באוויר. הם מתכנסים לישיבה לא מתוכננת בבתה וגריגה ומנסים להבין לאן נושבת הרוח. דברים חדשים חוזרים על עצמם, כמו צ'יפ פריידי, במעגלים (התרוממות של קדישמן - ראו תמונה למעלה), ואז בנסיון לתכנן איך יראה היום המוזר הזה, התחיל לרדת גשם, יצאה השמש, הגיע הטוסט, והלמות תופים נשמעו מרחוק.

הם יצאו לכיכר המושבות (שהיתה כה יפה פעם) ושמו פעמיהם לאופנת סגל (רח' העליה 6-8), הברני'ז של שבט החתנים, המקדש של חליפות איטלקיות, ההיכל של בוס-קוואלי-ורסאצ'ה-פרה-לקוסט. שלוש קומות של ספורט ואלגנט, ביום הכי עמוס בשנה, שניה לפני עונת החתונות (המוכר רמז שבאותו היום נמכרו מאתיים ארבעים ושתיים חליפות! שבטח יילבשו פעם אחת בחייו של כל חתן).

אבל הגרסוניירים התרשמו מהרצינות ומההדר, מקיר שלם של חולצות לקוסט חביבות, ממגירות העניבות הרחבות, רחבות מדי, וממוכרים שעדיין נשארה בהם חביבות ואדיבות למרות השעה המאוחרת (כמה רחוקה כיכר המושבות מכיכר המדינה, הם חושבים לעצמם).

משם הם יצאו ונמשכו כבמטה קסם עוד דרומה לקול קריאות התופים של מפגיני טרום אחד במאי. אחד הגרסונייר, שבילדותו בעיר סוציאליסטית נהג לשיר את האינטרנציונל במקלחת ולצעוד עם דגל אדום כל אחד במאי, נזכר בדרס הקוד הנוקשה של החולצה הכחולה, השרוך האדום ושמש העמים. הפרולטר והגרסונייר התאחדו לצד עובדים זרים, פליטים, אנשי שוליים ועוד כאלה שהגרסוניירים התייצבו מיד לצידם, גם שהמשטרה צרחה דרך המכונית לעלות על המדרכה, כאילו היתה שם איזו הפרעה לתנועה.

קוּם הִתְנַעֵרָה עַם חֵלֵכָה: עַם עֲבָדִים וּמְזֵי רָעָב

משם דרך לוינסקי ופסאז' מהפנט, הגיעו הגרסוניירים, מאוחר מיד, לחנות הדגל הגברי של דרך יפו - אופנת לורד. ועל זה נאמר: "הו לורד!". לוח השראה שלם שבחלון, לוגו גרסוניירי מופלא ובגדים מאובקים של עבר גברי מפואר יותר.

ממול נגלתה חנות אחרת עם מבחר פיג'מות די מרשים, לכל מי שהתעניין איפה ניתן לרכוש מערכות שינה שכאלה (עוד על מערכות שינה ואופנת גברים, הגרסוניירים נזכרים בטור שכתבו ושמוקדש לכל אלה).

ורק מפאת אחד במאי והדי תופי-הפועלים לא נזכיר כעת חנות חדשה, לא רחוקה משם, שצדה את עיניהם של הגרסוניירים. מישהו אמר ריק אוונס? מישהו רוצה דמיר דומה? פוג'יווארה? מארקס מתהפך בקברו, והגרסוניירים כבר לא ישנים בלילה. אחרי הכל "עוֹלָם יָשָן עָדֵי הַיְּסוֹד נַחְרִיבָה", הישן עוד מתפורר בחן וזה החדש יחכה עד שיתעשרו מספיק.


4 תגובות:

אומר אמר/ה...

אני רק רוצה לדעת מה המחירים בלורד.

אנונימי אמר/ה...

דמיר דומה ריק אוונס ? בארץ?

גרסונייר1 אמר/ה...

כן, ועוד רבים וטובים. פרטים בקרוב, אם כי שיטוט בסביבות האיזור ההוא יוביל אתכם לאוצר הגנוז. המרכולת כבר מוצעת.

אנונימי אמר/ה...

אני ממליץ על <a href="http://www.halifot.co.il>יהושע בן נון - חליפות חתן</a>.

נמצא באיזור, מחירים מעולים לחליפות איכותיות - מנחם בגין 10.