יום רביעי, 6 באוקטובר 2010

מסכות עצומות לרווחה

היה זה רק בסיום כתיבת הפוסט הנוכחי נזכר לפתע הגרסונייר כי גם הוא בפורים האחרון גילה (מחדש) את כוחה של המסכה. היתה זו מסכה שועלית בדמותו של פנטסטיק מיסטר פוקס (לצד חליפת הקורדרוי ושאריות חיטה בדש) שנתנה אז חופש מופלא ומעניין לדמות החדשה שהשתלטה על הגרסונייר…

אבל בשביל האמן האיטלקי איוואנו אצורי, שהחל את דרכו כאמן גרפיטי (aka Dumbo), המסכה היתה תמיד והיא עדיין - אמצעי אל האמנות. מסכת הגרפיטי שעיצב לעצמו בשנותיו כאמן בחלל הציבורי הגדול, כדי להגן עליו מפני העין הכחולה, שימשה כהשראה לתערוכתו החדשה, שהוצגה במילאנו במהלך שבוע האופנה האחרון.
אצורי פנה לרשימה מגוונת של מעצבי אופנה ידועים, חלקם עובדים עם בתי אופנה גדולים חלקם עצמאיים, לתת את הטאצ' האישי שלהם על פני המסכה הבסיסית שעיצב. בדרך משבוע האופנה בלונדון לשבוע האופנה בפריס, הגיעו כל אנשי התעשייה, חובשי המסכות הטבעיים, לאירוע פתיחת התערוכה שנקראה "One Size Fits All".


המארח - מרסלו בורלון; האמן - איוואנו אצורי
ויויאן ווסטווד
ניל בארט
היידר אקרמןריקרדו טישי
מיסוני
גלויי עיניים - האמן והמוזות

* * *
אחרי מילאנו, נעים עדרי המסכות מערבה לכיוון פריס, לכיוונה של הכוהנת הגדולה קארין רויטפלד. מסיבת ההשקה החגיגית של גליון ה-90 של ווג פריס הפכה לאירוע דקדנטי ומרהיב שללא ספק הפך למיתולוגיה מיידית ויקבל מקום של כבוד בכל ספר תיעודי על אופנת התקופה.

האם הבן ורוח הרויטפלד
ויקטור ורולף (או להפך)
האמיש - המסכה והשפם
מיסייה אנדרה והעזהאדי סלימאן הגיע עם (היד בכיס) ובלי מסכה
סטפן ג'ונס במסכת מראה גאונית (ופראו דיטה)הזבוב המכאני (גארת' פיו)
האביר האפל אוונס
מסכת ג'ייקובס
ז'אן צ'רלס דה קסטלביאק

* * *
טרם הספיק לאוורר את עור פניו ולנשום אוויר צח וכבר נתקל הגרסונייר במסכה חדשה בדמות הפקת האופנה המהודקת והסרטוריאלית להפליא של ווג-הום אינטרנשיונל, סתיו-חורף 2010-2011. למי שמתקשה לנשום: לקחת אוויר זה תיכף נגמר.


* * *
ועד פורים הבא נסתתר מאחורי המסכה של קובריק

2 תגובות:

miri davidovitz אמר/ה...

מסכה זה אביזר מאוד פשוט אבל עם אפקט מאוד חזק!
זה קצת "לא חוכמה" להתחפש רק באמצעות מסכה , אבל זה משנה לגמרי את האדם שחובש אותה (אומרים חובש מסכה?)

sefi אמר/ה...

אוסף תמונות מעולה. האמיש ניראה מעולה עם מסכה, אפילו טוב יותר מאשר בלי. מעניין מה זה אורמ?