יום ראשון, 19 ביולי 2009

פרימה-דון

שבוע אחרי שתל-אביב התהדרה באופרה ישנה-נושנה בפארק הירקון, יוצאת מבלוג זה קריאה נרגשת להביא לישראל את האופרה החדשה-דנדשה של רופוס וויינרייט, שעלתה זה עתה לבמה, בבכורה עולמית בפסטיבל מנצ'סטר.
רופוס הצהיר בעבר שהאופרה החדשה "
פרימה דונה", שעל כתיבתה עמל בשנים האחרונות, נועדה להחזיר עטרה ליושנה ולהביא את ההמונים לצפות באמנות הבימתית המיושנת אחרי שעברה ניעור פוסט מודרני .
האופרה הופקה במימון תיאטרון הלינקולן-סנטר והמטרופוליטן אופרה – עד שהאחרונים פרשו בשלב מסוים, כשהבינו, שרופוס מתעקש לכתוב חלקים נרחבים מהאופרה בצרפתית. וכך נכנס לתמונה פסטיבל מנצ'סטר שהציל את העניין ואף זכה בפרמיירה החגיגית שנערכה ביום שישי האחרון.


העלילה מתרחשת בפריז, 1970, יום הבסטיליה. ראז'ין סן אונורה, פעם זמרת סופרן נערצת - חוזרת לבמה אחרי שש שנים של של שתיקה ונאבקת עם רוחות העבר.
הניו-יורק טיימס מפרסם ביקורת מעורבת אך מצדיע לרופוס בן ה-36 שמנסה לשים עצמו בשורה אחת עם מלחיני האופרה הגדולים. הגרסונייר מצדיע לרופוס שהגיע לפרמיירה יחד עם בן זוגו, במאי התיאטרון, ג'ורן וייסברודט כשהם לבושים כג'וזפה וורדי הצעיר (רופוס משמאל) וג'אקומו פוצ'יני הצעיר (וייסברודט מימין).

2 תגובות:

sefi אמר/ה...

הם באמת מהממים והלוואי ויביאו את האופרה של רופוס לארץ.

אנונימי אמר/ה...

chrome hearts outlet
off-white
jordan outlet
off white
supreme