יום ראשון, 12 ביולי 2009

הטרנד החדש בעיצוב הבית 2010: אופנה גברית נשית

הפעם האחרונה שהגרסוניירים נכנסו לחנות סידקית היתה כשהם חיפשו את אותם פלסטיקים מוזרים הנכנסים לצווארונים ונקראים collar stays (אגב, הם גם מצאו את מבוקשם שם - סיבה מספקת להיאבק על הישארותן של חנויות מסוג זה בנוף האורבני המשתנה שלנו). בכלל, העולם-הולך-ונעלם של חנויות הסידקית הזכיר להם שחנויות הקשורות לביגוד גברי, לתפירה בסיסית ולכל אותם פריטים קטנים המשלימים/הכרחיים לארסנל הלבוש הגברי כבר לא נמצאות בסביבה. סידקית, גלנטריה, ובאנגלית "Haberdashery" - אותן חנויות שבאמריקה היו יותר מהכל חנויות לאביזרי לבוש גבריים (כפפות, כפתורים, עניבות ושאר פריטים גבריים) - הולכות ונעלמות מהרחוב העכשווי, ומפנות מקום לאופנת רדי-מייד זולה המותאמת לכולם (אבל בעצם לא מתאימה פיקס לאף אחד).
הם שמחו לגלות שהעולם הקסום של חנויות כאלה, שניחוח בתי כלבו ישנים, מוכרים מבוגרים וחוטים פרומים נודף ממנו -הולך להיות הטרנד הבא בעיצוב הבית, שזוכה כבר לשם "Haberdas-her" .
בלוג העיצוב אפרטמנט-ת'ראפי טוען שמדובר במגמה שאותה התחילה קוקו שאנל במאה הקודמת, והיא קשורה בערבוב בדים ודוגמאות גבריים עם צורות, צבעים וטקסטורות נשיות. בסדרת כתבות הסוקרות את הטרנדים הבולטים בעיצוב הבית, הם מתארים סטייל שבו אלמנטים שנחשבים גבריים יותר כמו טוויד, פפיטה ופלייד מתערבבים עם צורות, צבעים וטקסטורות שנחשבות נשיות יותר, כמו פולקה דוטס ותחרה.
עוד על הטרנד אפשר לקרוא כאן.

תגובה 1:

בלוג אופנה - Blonde Bleach אמר/ה...

אין כמו חנויות סידקית,
אל חשש הן לא נעלמות, הן מתחבאות בנחלה ובדרום העיר.

חבר'ה, אתם מתחזקים בלוג כייפי, שמחתי להכיר.

שני