יום רביעי, 5 במאי 2010

הגרסונייר השבועי - פרנצ'סקו וצולי

פרנצ'סקו וצולי הוא גרסונייר רב תחומי, אחד שמקפץ בשרמנטיות איטלקית בין הופעות פרפורמנס גאוניות, צילום וציור, קולנוע ווידיאו ארט, ויש לו סטייל אישי בלתי מתפשר של דנדי איטלקי קלאסי-עכשווי. עבודות האמנות המתוחכמות של וצולי שואבות השראה מעולם הסוריאליסטי שפוגש בתרבות הפופ, והן עמוסות בסאטירה נוקבת כשהוא גם מחבק וגם עוקץ את עולמות האמנות, הפוליטיקה והתקשורת.
אחת העבודות שלו האהובות על הגרסונייר היא Before & After (פורטרט עצמי מ-2002), צמד תמונות בהן מופיע וצולי באחת כדמות אמן עכשווי, היפסטר מודרני לא מגולח, ובתמונה השניה מתגלה כמאסטרו ווירטואוזי רב עוצמה. הדמיון, החיבור והניגוד בין השתי הדמויות הם בעצם סיפורו האמיתי של וצולי רב הפנים.

בשנים האחרונות הספיק וצולי לעבוד עם שלל אמנים מכל תחומי הקשת התרבותית: הוא ביים את המיוזיקל המפורסם של ליידי גאגא בלוס אנג'לס (לא לפספס - טריילר משובח), יצר וידיאו קליפ בשם democrazy, בו ליהק את הפילוסוף הצרפתי ברנאר-אנרי לוי עם שרון סטון כמועמדים לנשיאות, הוא המציא טריילר לרימייק (שלא נעשה מעולם) לסרט "קליגולה" (זה שנכתב על ידי גור וידל ועובד לסרט מופת). בטריילר מככבים גור וידל, הלן מירן, מילה יובוביץ' , קורטני לאב והוא עצמו כקיסר בטוגה סגלגלה (שעוצבה על ידי דונטלה וורסאצ'ה). וצולי הוזמן גם על ידי מוזיאונים ופסטיבלים רבים להתארח ולייצר אירועים מיוחדים כמו ההומאז'ים המבריקים לפרדריקו פליני וסלבדור דאלי.

אפשר להמליץ גם על הסרט מ-2006 Marlene Redux: A True Hollywood Story!', וגם כמובן, איך אפשר לשכוח, על הפרסומת לבושם (הפיקטיבי) "greed", ‬ בהשתתפות נטלי פורטמן ומישל וויליאמס. פה, אגב, ליהק ויצולי גם את רומן פולנסקי כ...במאי.



באופן טבעי הוא גם חביב מגזיני האופנה הנחשקים. הגרסונייר התוודע אליו לראשונה כשחרך בתמונה קיטשית מתבקשת את שער מגזין פנטסטיק מן:

ובגליון מאי של ווג-פריס, לוהק הגרסונייר האיטלקי הזה על ידי גברת רויטפלד העורכת, שסגננה אותו ואת דריה וורבוי, אל מול עדשתו של מריו טסטינו (עוד תמונות לוהטות ניתן למצוא כאן).

כשנשאל לאחרונה בראיון הפרוסטיאני האלטרנטיבי של אתר another, מה היה הדבר הכי רומנטי שהוא אי פעם עשה, הוא ענה "My entire life", וכנשאל מה הוא תופס בתור ההמצאה הגדולה ביותר, הוא ענה "תצוגות אופנה". סופשבוע חמים ונעים...

2 תגובות:

נוטה להגזים אמר/ה...

הורס!
שלחו לי כזה, אכין לו פסטה

אנונימי אמר/ה...

אגב, בשעה שכל עולם האופנה התכנס במוזיאון המטרופוליטן לערב הגאלה השנתי, וצולי, סטפנו פילאטי, קלואה סובני ושאר חברים התמנגלו בדיאה סנטר, בפתיחה לא פחות שיקית:
http://tmagazine.blogs.nytimes.com/2010/05/04/fete-accompli-spring-awakening-at-diabeacon/