יום רביעי, 6 באפריל 2011

אתונה קולינג

שבוע האופנה היווני (ה-13 במספר, הגרסונייר נאנח מקנאה) התרחש באתונה לפני כשבוע, ואחד הכוכבים הנוצצים בו בתחום אופנת הגברים (ובכלל) היה המעצב הצעיר סוטיריס גיאורגיו.

גיאורגיו הוציא את הקולקציה (הנשית) הראשונה שלו כבר ב- 2004 ורק ב- 2008 הציג את הקולקציה הראשונה לגברים. מאז רוב יצירתו נובעת מעולם החייטות הגברי, עם לא מעט משחקי מגדר, מגוון טקסטורות, סילואטות מעניינות והשפעות יפניות/בלגיות.

הקולקציה החדשה הנקראת Multidimensional היא ארכיטקטונית להפליא, עמוסת בשכבות גלויות וסמויות מן העין, עם שימוש מוצלח בחומרים שונים כצמר, משי ועור ובשלל גוונים אפורים ושחורים.
כל אלה, כשמונחים בהקשר של חברה במשבר כללי-פוליטי-חברתי אמיתי, יוצרים קולקציה עם אמירה אסתטית וחברתית ברורה, ומעוררים, סליחה שוב על הקוטריות, כמיהה אל גיאורגיו משלנו.

וזה מה שהיה באתונה לפני שנה

4 תגובות:

יוני אמר/ה...

מהי האמירה החברתית הברורה?

הגרסונייר אמר/ה...

כשאתה יוצר בתקופה כל כך מורכבת, ויוון בשנים האחרונות עוברת משבר כולל ועמוק, אתה לא יכול להתעלם מהאלמנטים החברתיים של אופנה, במיוחד כשהיצירה שלך אינה סטנדרטית ומאד מורכבת. זה לפחות בעיניי הגרסונייר. אותם חיבורים של טקסטורות שונות למכלול אחד, אותו תהליך של פירוק והרכבה, של התפרקות וחיבור מחדש ובמיוחד אותה נועזות לצאת מהקונבנציות של בגדי גברים סטנדרטיים, דווקא בתקופה בה נשברות מסגרות ואי הוודאות שולטת ...מעניינת את הגרסונייר והוא רואה בה כאמירה חברתית. אבל באופנה כמו באופנה...כל אחד יכול לראות משהו אחר.

בלוג אופנה - Blonde Bleach אמר/ה...

אוי, היצירתיות שבפריטים..אוהבת.

יוני אמר/ה...

בהחלט ייתכן שאתה צודק. אני רק הסתייגתי קצת מהנחרצות, כי אני לא רוצה להיות כמו מבקרים מסויימים מחו"ל שבאים לארץ ועל כל חולצה/ז'קט/לאפה שהם רואים, הם ישר אובר-מנתחים ומסבירים לכולם שזה "אמירה על הסכסוך הישראלי-פלסטיני" ושאר פנינים...

אולי זו כן אמירה חברתית, אבל מי כמונו לדעת שהעובדה שחיים במקום מסובך, לא אומרת שמתעסקים בזה 24 שעות ביממה בלי לדעת להתנתק.

אבל כפי שאמרת, באופנה כמו באופנה... כל אחד יכול לראות משהו אחר :)