יום רביעי, 7 בספטמבר 2011

החייט המדובר

הגרסוניירים לא נתקלים בכל יום בחייט אמיתי, כזה שאפשר לקנות ממנו חליפות, ובטח שלא חליפות לפי מידה. אבינת, שיושב לו בחנות קסומה בלב שוק בצלאל (רחוב בית לחם 1, משמאל לפלאפל המיתולוגי), הוא בדיוק כזה: חייט כמו פעם, שאפשר לעשות אצלו חליפות לפי מידה או חליפות bespoke, שפירושן: חליפות בדיוק כמו שהלקוח מבקש.

איור של החליפה שעשה אבינת
הגרסוניירים היו עדות למפגש קלאסי בין החייט ללקוח שלו, כשניר עברון - גרסונייר כבוד שפותח בחמישי בערב תערוכה מדוברת בשם "אחרית" במרכז לאמנות עכשווית בתל אביב - בא למדידה אחרונה ולקח חליפה הורסת במיוחד, אחרי תהליך ארוך שבו ניר ואבינת עיצבו חליפה בדיוק כפי שניר ביקש (be-spoke), נפגשו כמה פעמים, ערכו כארבע מדידות ובישלו חליפה שהלכה והתעצבה להיות מה שהיא. חליפה מושלמת (או אם ננסה לתרגם מאנגלית: חליפה מדוברת).

כשעמדנו מול החליפה (שהיתה לא רק עשויה היטב, מבד משובח ובגזרה מופלאה, היא באמת ישבה גם בול על מר עברון), לא יכולנו שלא לזמזם את American Boy של קניה ווסט ואסטל ולשיר "Dressed smart like a London bloke, Before he speaks his suit bespoke" .


8 תגובות:

mr BL אמר/ה...

מקסים ועושה חשק לגם :-)
החליפה נראית נהדר באמת מעורר השראה
אם מותר לפרגן מבלי להחשד כמקורב ובעל אינטרס למעט אהבת אסתטיקה ואופנה
האדונים נעימים לעין - ממש אוצר

אנונימי אמר/ה...

נראה טוב ואיכותי!
למרות שחליפות זה לא כ"כ הקטע שלי...



http://israblog.nana10.co.il/blogread.asp?blog=150885

הקבוע אמר/ה...

נראה טוב. מאוד.

ruby אמר/ה...

where has he been all my life?

גיל אמר/ה...

רק למה הזיפים?
כשלובשים חליפה כדאי להתגלח.
השילוב של זקן מדובלל וחליפה הוא הכי איראן שיק שיש.

אגב, הערכה, לכמה תעלה חליפה אצל החייט המדובר?

גרסונייר1 אמר/ה...

גיל,
נתחיל בהגנה על הזיפים - אנחנו אוהבים אותם והם הולכים מצויין עם בחורים רזים ושווים. משהו שמזכיר שרמנטיות אגבית, שכה הולמת את ניר למשל.

בקשר לחליפה, כרגע השרות הנהדר מגיע במחיר הכרות של 4000 ש"ח לחליפה. +- הכל תלוי כמובן ברמת המורכבות של הפרויקט וממדיו של המזמין (שכן הבד יקר מאוד). זה אולי לא מחיר זול, אבל בהחלט שווה, אם מדובר בחליפת bespoke כמו של אבינת. הגרסונייר יודע מה הוא הולך לקנות לעצמו ליומולדת.

ועוד משהו, מה רע באירן?

גיל אמר/ה...

לא מתווכח על האפיל המשובח שזיפים יכולים לספק, אבל לא עם חליפה- בטח לא קסטום מייד.
ברמה העקרונית: חליפה (לדעתי האישית והאובר-שמרנית) לא ממש מסתדרת עם נון-שלנטיות. זיפים על חליפה הם כמו חליפה יקרה על טי-שרט זול: חסר טעם.

ברמה המעשית: זיפים על חליפה יוצרים תחושה שהאדם פשוט נשאר כל הלילה בעבודה. זה מראה לא נקי, לא אסתטי ולא מסודר.

איראן צריכה להיות מקום מדהים (לא זכיתי לבקר, אולי ביום מן הימים)- אבל בכל הנוגע לאופנה הנוכחית שם, לא הייתי לוקח דוגמא.

[coach outlet] אמר/ה...

customers are not only interested in handbags and purses, but also fond of?shoes and jewelry which is sold at the coach outlet.You might have seen plenty of greatest quality bags into your entire life span but when it comes to the coach outlet store online they are remarkably efficient, versatile and carved bags beyond your imaginations.