יום שלישי, 31 באוגוסט 2010

שובו של הפרפי

הציטוט החביב שהפך למותג "קנו לעצמכם מתנה לחג" מקבל בימים אלו משמעות מיוחדת, כשאחד הספרים שהגרסוניירים חיפשו בכל מקום, יוצא מחדש לאור. הספר, Take ivy, שיצא לאור ביפן באמצע שנות השישים (וכבר דווח כאן כי ברוב נדירותו הוא נמכר בסביבות 2000 דולר), זוכה לראשונה למהדורה רשמית בשפה האנגלית (הוצאת Power House).

מאחורי יצירת המופת הזו, מסתתר ג'נטלמן יפני בשם קנסוקה אישיזו, שב-1965 יזם את הוצאתו של ספר המתעד את הווי החיים באוניברסיטאות אייבי ליג אמריקאיות. במרוצת השנים השפיע הספר על האופנה היפנית בשנות השישים והשבעים והפך לאחד מספרי הסטייל הגברי המשפיעים בעולם. ב-2006, אגב, יצאה מחדש ביפן, מהדורה מצומצמת, של הספר, שנחטפה מהמדפים (ונמכרה, כאמור, באלפים) ומהיום, האחרון בחודש אוגוסט 2010, אפשר יהיה להשיג את הספר בחנויות הספרים המקוונות, הקרובות לביתכם.

לכבוד החגיגות: הבלוג אייבי סטייל סוקר את חייו המרתקים של קנסוקה אישיזו, אולי האיש החשוב ביותר בהיסטוריה של האופנה היפנית אחרי מלחמת העולם השניה, לפני שהוחלף על ידי ממשיכי דרכו: מייאקי, קוואקובו ויממוטו.

המגזין Racked מראיין את אד הילד, סטודנט באותו תקופה (בתמונה למעלה - מספר 1968) שהונצח באחת התמונות הטובות והחזקות ביותר בספר. המרואיין לא ממש זוכר את הצלם ואת הרגע, אבל מספר על חיים, שהיום נראים כל כך רחוקים, לפני עידן הג'ינס.

תגובה 1:

אנונימי אמר/ה...

נהדר נהדר !