יום שלישי, 8 ביוני 2010

לייק אורנז'

"הבושם מת. יחי הבושם!" כך נפתח המניפסט של Etat Libre d'Orange (מדינת אורנג‫'‬ החופשית - בתרגום חופשי‫), בית בשמים צרפתי‬, צעיר וחצוף שמפריח לחלל האוויר שלל ניחוחות חדשים, מוזרים ולפעמים מעוררי מחלוקת, הקוראים תיגר על תעשיה שמרנית ומסחרית להפליא. אטיין דה סווארט, גרסונייר צרפתי דרום אפריקאי, הקים לפני כמה שנים את בוטיק הריחות האונגרדי כשהוא פונה לכמה מהשמות הגדולים בתעשיה ונותן להם חופש קריאטיבי ליצור כאוות אפם.

התוצאות המפתיעות לא איחרו לבוא ובית אורנז' התמלא בניחוחות מפתיעים כמו:
ועוד נזכיר את טום מפינלנד‫,‬ ‎יסמין וסיגריה ואת הבושם החדש והמדובר של הבית, שנוצר על ידי אחת הנשים הבודדות שחוזרות ומופיעה בבלוג הזה כאילו היא גרסונייר אמיתי. טילדה סווינטון שוב מצליחה להפתיע ולכבוש את לבו של הגרסונייר והפעם בריח חדש הנקרא Like This. את הניחוח יצרה טילדה בהשראת שיר של המשורר הפרסי ג‫'‬לאל א‫-‬דין רומי (אפשר לשמוע אותה מקריאה את השיר באתר).

הבושם החדש נפתח על העור (על פי הבלוגרית דה-נון-בלונד) בריח ג‫'‬ינג‫'‬ר חזק, שאחריו ניתן להבחין בריח דלעת מקורמלת‫,‬ וטיבר‫, נרולי מרוקאי, מנדרינה צהובה (ועוד). הגרסונייר טרם קיבל את בקבוק ה- Like This לידיו, אבל יש לו הרגשה שהוא יעשה לו לייק.
ולמבקרים בפריס:
Etat Libre d'Orange
69 Rue des Archives
75004 Paris
שישי עד שבת
12:00 - 19:30

תגובה 1:

Unknown אמר/ה...

חנות מדהימה וגם הסיפורים שמאחורי כל אחד מהבשמים, "טום-אוף-פינלנד", "זונת הארמון" ו"שרונייה" הם הטובים ביותר