יום רביעי, 27 באפריל 2011

גטסבי לנצח

השבוע, באחד החופים המוזהבים של לונג איילנד, נהרסה על ידי בולדוזרי הנדל"ן האחוזה היפהפיה אשר שמשה השראה לסופר סקוט פיצג'רלד לסיפור על חייו וביתו של גטסבי הגדול. (והנה כתבה פואטית מהסי.בי.אס על הריסת הבית).
מה שמוגדר כאחד הרומנים הגדולים של הספרות האמריקאית ותיעוד נדיר של שנות ה-20 הסוערות, עובד גם למסך הגדול בסרט מ-1974, שאת תסריטו כתב פרנסיס פורד קופולה ורוברט רדפורד מככב כאחת הדמויות האלגנטיות שהופיעו בקולנוע. עכשיו, אחרי שהבית נהרס לא נותר אלא להשאר עם זכרונות מעטיפות הישנות והיפות של הספר ולהזכר בפירושים השונים לאותו אייקון גרסוניירי נצחי.

***
תוספת אחרונה, בזכות הגרסוניירית הנאמנה איה רוזן, והיא העטיפה אולי המפורסמת מכולן. האמן פרנסיז קוגט, שזכה בתחרות לצייר את שער הספר, יצר (בצבעי הגואש) עבודה מסתורית וסוחפת בסגנון ארט דקו, שהיתה מוכנה עוד לפני סיום כתיבת הספר.
כשראה פיצג'רלד את העבודה הוא התרגש עד מאד וביקש להכניס דימוי מסויים לספר הדומה לפורטרט שהתמונה. וכך הוא מתאר את דייזי ביוקנן: "girl whose disembodied face floated along the dark cornices and blinding signs".

5 תגובות:

Unknown אמר/ה...

וכמובן, העטיפה המפורסמת מכל:
http://www.fizzythoughts.com/wp-content/uploads/2011/02/gatsby.jpg

גרסונייר2 אמר/ה...

איה, את צודקת לגמרי. לרגע הגרסונייר חשב להציג רק את העטיפות עם גטסבי בהן. אבל טוב שיש קוראים נאמנים, זו אכן עטיפה נדירה ביופיה...

Gregory אמר/ה...

So excited for this to be a movie!!


AnUnrefinedGentleman.Blogspot.com

Michurra אמר/ה...

בדיוק אתמול נודע לי על הרימייק הקולנועי בכיכובם של דיקפריו וקארי מוליגן, שאמור לצאת לאקרנים בשנה הבאה. נראה שעולם האופנה ילבש שנות ה-20 בקרוב. סופסוף!

Yaara Keydar אמר/ה...

מקסים!
העטיפה עם העיניים מזכירה את השלט שחוזר בסרט, הפרסומת לרופא העיניים מול תחנת הדלק לא?