יום רביעי, 25 בנובמבר 2009

הדפס של הרמס

הטור האחרון של מועדון הג'נטלמנים, שעסק בסוגיית הבדים והג'נדר, נפתח בתחושה שיש בדים גבריים והסתיים בעובדה שבעידן הפוסט –מגדרי שלנו הגבולות נפרצו, וכל איש - היפה בעיניו ילבש.
כאחת הדוגמאות לאותו ערפול אופנתי הוזכר צעיף המשי הקלאסי של הרמס (שתואר בעבר כמקבילה הנשית של האולר השווייצרי) שיכול לשדרג את לבושו של כל דאנדי מקומי, במיוחד לאור העובדה שהחורף הישראלי לא דורש בהכרח צעיף צמר עבות.
הפריט האייקוני של הרמס, שמצליח לחבר בצורה נדירה בין אופנה לאמנות, ממשיך להעסיק את עולם התרבות העכשווי, כשרק לאחרונה יצא ספר בשם The Hermès Scarf - History & Mystique המתאר את המיתולוגיה של הצעיף, ובית המכירות הפומביות הצרפתי Artcurial קיים לפני שבועיים מכירה של פרטי הרמס נדירים, שגרפה למעלה ממיליון דולר.
אבל אם אתם לא רוצים לחכות למכירה הבאה ועד שהספר שהזמנתם יגיע, תוכלו להציץ באתר Luxury-scarves.com, אשר מחזיק ביותר מ-1000 דגמים של הצעיף המיתולוגי (ה- carré, שגודלו תמיד 90 סמ"ר ומשקלו 65 גרם) אשר עוצבו על ידי אמנים שונים, כשהתמה השולטת (אך לא היחידה) היא הסוס ורוכבו. באתר אפשר לחפש את הצעיף הנחשק עליכם על פי קטגוריות שונות (אמן, הצבע, שנת ייצור ועוד) וסתם לשזוף את העיניים בכל כך הדפסים יפים שנראים דומים אבל לעולם לא זהים.


2 תגובות:

רונן אמר/ה...

לדעתי זה קיטש.

ולא סתם קיטש, אלא קיטש יקר.

Raphael אמר/ה...

דוקא נראה לי מקסים.
אבל באמת יקר.