יום שישי, 6 באוגוסט 2010

לבוש לסרט

בשבוע החולף נקטו הגרסוניירים בתרגיל התחמקות קלאסי מהחום הבלתי סביל אל בתי הקולנוע הממוזגים וצפו בשני סרטים, כה שונים באופיים וכה מהודקים בסגנונם. גם ב"התחלה" של כריסטופר נולן וגם ב"צעצוע של סיפור 3" של לי אנקריץ' מופיעות לצד הדמות המרכזית דמויות משנה שרבות הושקע בעיצוב התלבושות והסגנון שלהן.
להשוות את "צעצוע של סיפור 3" הילדותי והחביב למורכבות המפותלת של "התחלה" נשמע כמו דבר מופרך מיסודו אבל גם החום הזה בחוץ, תודו, הוא לא ממש מציאותי (וגם הגרסונייר חושב שאפשר היה להחליף בין ליאונרדו דה קפריו לבובה של קן ושני הסרטים עדיין היו עובדים).

החבורה של כריסטופר נולאן
את התלבושות של "התחלה" עיצב ג'פרי קורלנד, מעצב תלבושות שהחל את הקריירה כמלביש הרשמי בסרטיו הקלאסיים של וודי אלן משנות השמונים ("דני רוז האיש מברודווי", "חנה ואחיותיה", "ימי הרדיו" ואחרים). אחר כך עבד קורלנד עם סטיבן סודרברג ("אושן 11", "ארין ברוקוביץ'") וסרטו האחרון הוא שילוב פעולה ראשון עם כריסטופר נולן.
בסרט, כאמור, מככב ליאונרדו דה קפריו כשלצידו ליהק נולן חבורה מרשימה של שחקני אופי משובחים, ביניהם ג'וזף גורדון לוויט (הגרסונייר השבועי לשעבר), תום הארדי, קיליאן מרפי, מייקל קיין ואפילו טום ברנג'ר.

גורדון לוויט חולם שהוא דוגמן
בעקבות מורכבות התסריט ביקש קורלנד את השליטה המוחלטת על עיצוב וייצור כל הבגדים של הדמויות המרכזיות בסרט, כך הוא מספר לאסקווייר, החל מבחירת הבדים כלה בעבודה המסורה והאיכותית של החייט הקבוע שלו בבוורלי הילס.
לאתר המופלא clothesonfilm סיפור קורלנד כי הדרך היחידה לגרום לכל דמות להתבלט באופן אינדיבידואלי, כפי שהן מתוארות בתסריט, היתה לעצב לכל אחת מהן מלתחה מלאה. קורלנד התאים לכל דמות את הבדים עם גזרות וטקסטורות מסויימות ועם מנעד צבעים רלוונטי.

מי שכבר ראה את הסרט הזה, שמדלג בקלילות בין מציאות לחלום, לחלום בתוך חלום (וכן הלאה), יודע עד כמה משמעותיים עיצובי הסט והלבוש ליצירת האווירה המהפנטת והבנת הסיטואציה.
הפריים הבא, הלקוח מסצנה לקראת סוף הסרט, הוא כה משובח שהגרסונייר חטף פלאש-פורווד ודמיין כבר את הפקת האופנה של פראדה, סתיו-חורף 2013.

קליק טו אינלרג'
* * *
חזרה לחום הבלתי פוסק ולעונת המלפפונים הקולנועית שהוציאה את הגרסוניירים לערב נוסף באולם הקולנוע הסמוך לביתם.
פוזות עם משקפי תלת-מימד, כיבוי אורות והפתעת סטייל בלתי צפויה בסרט "צעצוע של סיפור 3".

בסרט אנימציה אין מעצבי תלבושות ייחודיים ואת הדמויות, כולל בגדיהן, עיצבו אנשי יחידת הארט של Pixar. בולטת בסגנונה הראוותני (שלא נאמר מצועצע) היא דמותו של קן, או בשמו המלא: קן קארסון. הדמות, מדובבת על ידי מייקל קיטון, מציגה קריקטורה מגדרית על גבר בלי הרבה מצפון (ושכל) אבל עם לב רומנטי ומלתחה מרשימה.
המגזין אסקווייר הקדיש בגליונו האחרון הפקת אופנה שלמה לכוכב הסרט, כששלל בתי אופנה חשובים עיצבו עבורו דוגמאות זעירות מקולקצית הסתיו-חורף הבאה.

פול סמית
ברברי
פראדה
גוצ'י
באחת הסצנות, שהגרסוניירים צחקו בה יותר מכל, מזמין קן את בארבי אליו למעונו הלא צנוע והמעוצב למשעי ומציע לה סיור מודרך בחדר הארונות הגרסוניירי. הסצנה המשעשעת לא מופיעה באיכות טובה ברשת, אבל הגרסונייר שמח להציג לכם ראיון חושפני עם קן, שנערך לקראת יציאת הסרט לאקרנים ודן בסוגיות המורכבות המטרידות כל אייקון גברי על זמני.

6 תגובות:

Yaara Keydar אמר/ה...

אחד הפוסטים האהובים עלי בהיסטוריית הגרסונייר.

אנונימי אמר/ה...

הכי כנ"ל

גרסונייר2 אמר/ה...

הכי גל חום, הכי תודה ממוזגת, הכי בעד החיים בסרט

אנונימי אמר/ה...

הכי מסכים עם המגיבים יערה ואנונימי.
יישר כוח על העבודה הנהדרת! אתם עמוד הבית שלי, אבל אם יורשה לי תיקון קטן: יש לבטא ולומר "קיליאן" ולא "סיליאן"

גרסונייר2 אמר/ה...

תודה אנונימי2
קיליאן איט איז!

מירי דוידוביץ אמר/ה...

פוסט מעולה. הפריים האחרון מ"התחלה" מעולה. לא חשבתי עליו כך עד לרגע זה