יום ראשון, 9 בינואר 2011

מועדון הג'נטלמנים - על מתנות והחלטות מחייבות

בטור האחרון של מועדון הג'נטלמנים נבחנה לעומק תקופת סוף השנה האזרחית ותחילת שנה חדשה, תקופה מצוינת לקבל החלטות חדשות ואמיצות וגם... מתנות. זה גם הזמן לדון ברשימת המתנות הדמיונית שהג'נטלמנים עורכים בינם לבין עצמם בכל שנה מתוך אמונה שאוהבי מתנות יחיו (טוב), ושמתנות - כמו בגדים - הן מסוג ההבלים שעושים את החיים לקצת יותר נסבלים.

ברשימת המתנות הדמיונית הם יתלבטו בין בשמים של קום דה גרסון לגרלן המקורי של אלן דלון. אחר כך הם יחשקו במנוי למגזין כמו "פנטסטיק מן" (או "ג'נטלוומן"), או כל כתב עת אחר לענייני השעה ("מונוקל" המפורסם יענה ללא ספק על הסעיף הזה). גם לשהות לילה במלון בעיר מגוריהם נשמע כמו רעיון לא רע (טרנד ה"סטייקיישן", להיות תייר בעירך לא פסח על רשימה זו), ואולי בכלל אפשר לחשוב על בגדיים ונעליים כרעיון למתנה?

אולי פייר הרדי לקיצונה?
לנעליים יש חוקים נוקשים משלהן. במקרה שבו נותנים נעליים כמתנה לחברים, יש המאמינים כי מוכרחים לבקש תמורתן סכום סמלי, אפילו שקל אחד, אחרת, כך אומרת האגדה, החברות עומדת בסכנה (לפי המסורת הסינית, נתינת נעליים למישהו מרמזת על כך שנותן המתנה רוצה שהנמען שלה ילך בדרך אחרת).

ואולי קומון פרוג'קט

באותה נשימה, יוזכר כי רצוי לא להעניק סכינים כמתנה (או כל דבר אחר חד), וגם לא שעונים או כל חפץ אחר שמזכיר את הזמן (ואת חיינו הקצרים). הג'נטלמנים, שחושבים על השנה החדשה והאופנות שהיא טומנת בחובה, היו בכל זאת שמחים לקבל כמה זוגות נעליים, אולי את אלה של קומון פרוג'קט, מהסוג שתמיד ייראה קלאסי וספורטיבי, או שמא את תוצאות החיבור המוצלח בין מעצב הנעליים פייר הארדי לבית האופנה הצרפתי קיצונה? אספדרילים או סירה, רד וינגס או כרסיטיאן לבוטן. הג'נטלמנים, מטריאליסטים כהרגלם, ממשיכים ברשימה.

והפעם: קיצונה למונוקול
דוגמה מושלמת למתנה שמחממת את הלב - ואת הרגל - היא כמובן גרביים. קצת פחות חומר, קצת יותר רוח. גרביים הם מתנה מושלמת, שלא לחינם נבחרו להתמלא במתנות מתחת לעצי אשוח (גפילטע-גרב), ולא בכדי הם נהפכו לפריט מדובר שסוף סוף מקבל את הכבוד המגיע לו בשרשרת הלבוש הגברית. אבל כמו תמיד, גם (ואולי בעיקר) בענייני הגרביים רצוי להקפיד על האיכות, הגזרה והצבעים, שכן הגרביים הם התוספת שתופסת, הם הפרטים הסמויים מן העין, שלא רק מורגשים בכף הרגל, אלא גם בהופעה הכללית.

כשגורבים גרביים, כדאי לשים לב לכמה כללים: כדאי שהגרביים יהיו תואמים זה לזה וחסרי חורים או כתמים (אחד המפתחות ללוק שלם ומוקפד הוא גרביים מציצים בין המכנסיים לנעליים). כמו כן, כדאי לדבוק בחוק הלא כתוב שאומר שעל הגרביים להתאים למכנסיים. החוק, חושבים הג'נטלמנים, אמנם מתאים למתלבשים שמרניים, אבל קשה להיכשל בו. לאמיצים יותר אפשר להציג את ההתאמה שבין הגרביים לנעליים ולעניבה, אבל זאת, הם מודים, היא תורה מתקדמת למיטיבי גרב. בכל מקרה, רצוי להימנע מגרביים לבנים (שמתאימים אך ורק, ושוב נצעק, אך ורק לנעלי ספורט ולחדר הכושר), ואולי השנה אפשר לנסות גרביים בשלל צבעים מאושרים, מחברה הנקראתhappy socks .

ומה בעניין החלטה מחייבת לשנה החדשה?, שואלים את עצמם הג'נטלמנים, למודי ההחלטות והאכזבות. למה בכלל צריך אחת כזאת, והאם היא מתגשמת? למה אי אפשר החלטות חודשיות או רבעוניות? בכל אופן, אחת ההחלטות השנתיות הקבועות של הג'נטלמנים היא ההחלטה שלא לפספס שום סייל, אף שתמיד (כמו השנה) הג'נטלמנים נקלעים לערים שונות בתקופות הסיילים, אבל לבסוף בוחרים בפריט עם תג מחיר מלא.

תנאי האקלים באירופה השנה הקשו על הקניות העונתיות, לפני חג המולד היה קר כקרח, ואיש לא יצא לקניות. המרוויחות הגדולות היו כמובן חנויות האונליין, כמו החנות החדשה של גוגל, "בוטיק.קום", שלא פונה כלל לגברים. אבל רבותיי, שימו לב, האתר נט-א-פורטה שנהפך בעשור לקיומו לזירת ההתרחשות המרכזית בעולם האופנה המקוונת, הודיע כי החל בינואר 2011 יושק אתר מקביל לגברים, שייקרא מר פורטר. הללויה!
האתר יציג את מרכולתו הראשונית מקולקציות אביב-קיץ 2011 של יותר מ-60 מעצבי גברים מרחבי העולם, מבתי האופנה הגדולים ועד מותגי נישה, ויכלול, כמו האתר-אחות, עצות סטייל והפקות אופנה מיוחדות לגברים. בדיוק עשר שנים אחרי שהעיתונאית נטלי מאסנט השיקה את נט-א-פורטה (ובינתיים מכרה את רובו לקבוצת רי'צמונט תמורת 50 מיליון ליש"ט), היא מבינה בחושיה המחודדים לאן הרוח נושבת. "לכל הלקוחות שלנו יש גבר בחייהן", היא אומרת, "רובן אף נשואות או גרות עם גבר. בנוסף, אנחנו נקבל בברכה קבוצה חדשה של גברים עם סטייל ". ובכן, עוד סעיף ברשימת הדברים לעשות השנה.

סאביל רואו דוט קום?
הקנייה ברשת משחררת את הגבר מכמה חרדות קיומיות מוכרות. רוב הגברים, יש להודות, לא אוהבים ללכת לחנויות ולמדוד לצד אחרים. אולי זו בעיה גנטית שמקורה בימי קדם, או התניה תרבותית, שהתעצמה עם הפיכתן של נשים לכוח קניה גדול יותר ומשום שנשים היו אלה שאחראיות על הקניות הביתיות, כולל אלה של בגדי הגברים? בכל מקרה, הרשת מציגה תיקון היסטורי, אופציה שפויה שמרכזת את כל האפשרויות כולן במקום אחד, בלי למדוד ובלי להיות לצד קונים ומוכרים שמביכים את הקונה בסיטואציית הבחירה. רק לפני שאתם מסתערים על העכבר, תוודאו שיש אפשרות החזרה למקרה שהגודל לא מתאים בדיוק. בינתיים עמלים הג'נטלמנים על אי-קיום תכניות לשנה חדשה, ותקוותם היחידה היא לא רק לדעת מתי יתקיים הסייל הנכון, אלא גם להבין סוף סוף איזו עונה היא זו שמסתתרת בחוץ.
שנה טובה.

5 תגובות:

קרן אמר/ה...

רשימה מעולה.
אמנם לא יפה להפנות לחיקוי זול, אבל בכל זאת: ב-h&m יש עכשיו העתקים של הגרביים היפים של happy socks. למרות שהם של הבנים הייתי חייבת לקנות לי חבילה
(וגם לצייר אותם
http://www.kerentaggar.com/blog/colorful-new-socks/
- וסליחה על הסלף פרומושן הגס, נפלט לי)

גרסונייר2 אמר/ה...

קרן זה בסדר, הגרסוניירים אוהבים סלף פרומשן כשהוא כל כך יפה!
בברכת האפי סוקס לכולם,
הגרסוניירים

samy אמר/ה...

זה בסדר, אפשר להרגע ולקנות בהפי סקס אשר פותחים את הרשת בארץ בעוד מס' ימים, הצער היחיד בהחלטה שלהם הוא לפתוח את הרשת בתוך רשת קיימת וקומלת ...קרוקס (לא עלינו).

מיכל♥ג'וש אמר/ה...

אכן קרן, זהו סלף פרומושן מצטיין. ולחיי מסייה פורטר, גרסוניירים יקרים x

Raphael אמר/ה...

http://www.gallimauphry.com/beefcake.htm