יום שני, 26 בינואר 2009

בצלם

גרי קופר בצילום של שטייכן
לידיעת חוטפי המטוסים, חובבי הצילום ופשניסטות ברחבי העולם - במרכז הבינלאומי לצילום בניו יורק נפתחו שתי תערוכות צילום אופנה, שרק בשבילן שווה לעזוב את הכול, ולטוס לתפוח הגדול.
התערוכה הראשונה מתמקדת באדוורד שטייכן, אחד מחלוצי צילום האופנה במאה ה-20 (שהיה, בין השאר, גם צייר, גלריסט, ראש המחלקה לצילום במוזיאון לאמנות מודרנית בניו יורק, וזוכה אוסקר על סרטו הדוקומנטרי על המלחמה ב-1945). התערוכה, ששמה כשם אחד הספרים החשובים שלו - In High Fashion (שספרו האחר, "Lives in Photography, נצפה בחנות הספרים סטימצקי שבמתחם היכל התרבות במחיר של 187.5 ש"ח) - עוסקת בשנים שלו ב"ואניטי פייר" וב"ווג", שנים בהם הוא הניח את היסודות לשני ז'אנרים שהפכו, כך נדמה, לז'אנרים הפופולריים ביותר במאה הנוכחית - צילום האופנה, וצילומי פורטרטים של סלבס.
וויליאם אגלסטון ואהבתנו הנצחית שארלוט רמפלינג בצילום של יורגן טלר ל"מארק ג'ייקובס"

התערוכה השנייה, Weird Beauty, היא סקירה אופנתית של צילום האופנה בשנתיים האחרונות, בהם פרוייקטים ממגזיני אופנה פופולריים יותר או פחות (הרבה צילומים ממגזינים אירופאים נחשבים), וצילומים ממיטב האנשים בתחום: מרט ומרקוס, נאן גולדין, סטיבן קליין, אינז ווינו, סטיבן מייזל, ועוד.

3 תגובות:

אנונימי אמר/ה...

ואם כבר בויליאם איגלסטון עסקינן - מוזיאון הויטני בניו-יורק מציג בימים אלו תערוכת רטרוספקטיבה שלו. תערוכה מצוינת ומומלצת של אחד מאגדות הצילום בצבע - מומלץ ביותר

sefi אמר/ה...

פוסט הורס שעושה עוד יותר חשק לנסוע.

גרסונייר1 אמר/ה...

אלוהים, צריך עוד סיבות לנסוע לניו יורק? ומה עם החורף? ומה עם גונזלס טורס ורוברט גובר בAndrea Rosen Gallery?