יום שני, 6 בדצמבר 2010

סוודר פייר

הגרסוניירים חיכו כל הזמן הזה לגשם, כדי שאפשר יהיה לכתוב על אחד הטרנדים החמים של ארצות הקור, בעיקר בחודש כמו דצמבר: סוודרי פייר אייל - Fair Isle .
פייר אייל הוא אי קטנטן ששייך לקבוצת איי שטלנד בצפון סקוטלנד, והוא מפורסם בזכות טכניקת הסריגה המסורתית שלו, שיוצרת תבניות גרפיות עם מגוון צבעים. הטכניקה המיוחדת קשורה לכל סריגה שמשתמשת בשני צבעים לסירוגין ושיוצרת את הצורות המסורתיות של האי. את המוניטין שלהם צברו הסוודרים מפייר אייל אחרי שהנסיך מווילס (אדווארד השמיני, בתמונה למעלה) לבש אותם ב-1921 למשחק גולף, והם היו אחד מהסימנים הראשונים ללגיטימיות האופנתית ללבוש בגדים נוחים וספורטיביים יותר מאלו שהיו נהוגים עד אז (צווארונים נוקשים מישהו?).


הסוודרים מפייר אייל הפכו פופולריים במאה ה-20 וקיבלו תו תקן שהגביל את השימוש בהם רק לסוודרים שיוצרו בקבוצת האיים, אבל כתבה מהשבוע שעבר באקונומיסט דיווחה שבאי עצמו גרים רק 70 אנשים, ארבעה שיודעים לסרוג בשיטה המסורתית, ושכדי לסרוג סוודר אחד דרושות 100 שעות בקירוב. מה שהופך את הסוודר ליוקרתי במיוחד.

כמו בשאר הטרנדים מהשנים האחרונות, הסוודרים האלו מזכירים עבודת-יד, חמימות ועמידות, שמסתדרות מצויין עם כל המיתון-משבר-מצב, והם מסוג פריטי הלבוש הנוסטלגיים, שמזכירים לילידים במזרח את ימי הכריסמס שמעולם לא היו להם. יום גשם ראשון שמח!

תגובה 1:

אנונימי אמר/ה...

מקסים!
ועוד פרט קטן
http://en.wikipedia.org/wiki/Shetland_(sheep)
הצמר.....
מסייה B