יום רביעי, 2 בפברואר 2011

בנעליים של שינדלר

הצצה לפרויקט מרתק של גרסונייר חבר (וגרסונייר על!) בשם פליקס בוריכטר, המציג בימים אלו תערוכה בפריס המחברת בין ארכיטקטורה לאופנה, בין וינה ללוס אנג'לס ובין פוליטיקה לאהבה.

בוריכטר, מייסד ועורך של מגזין האדריכלות הנחשב PIN UP (וגם כותב למגזין T של ה"ניו יורק טיימס") שהה בשנה האחרונה לצורך הפרויקט, יחד עם האמנית שרה אורטמאייר, ב"בית שינדלר" המפורסם בלוס אנג'לס.
רודולף שינדלר, שתכנן את הבניין (ואף גר בו עם אשתו עשרות שנים עד למותו) היה מחלוצי המודרניזם בארכיטקטורה, נולד בווינה ב-1887, עבר לשיקגו ב-1914 ומשם ללוס אנג'לס בהזמנת פרנק לויד רייט. עד היום נחשב בית שינדלר למבנה מגורים חדשני ונועז, המיועד לשני זוגות (או שתי משפחות) כמעט כל הרהיטים בו מובנים בקירות, יש בו ארבעה חדרי סטודיו ושני חדרי שינה המחוברים על ידי ארון קיר. (עוד על הבניין - פה)
אחרי תקופה של מגורים בבית (הידוע גם כ- Kings Road House) שבווסט-הוליווד, אספו בוריכטר ואורטמאייר סדרה מרתקת של דימויים מעולמו המקצועי ומהביוגרפיה האישית של שינדלר לצד אלמנטים רגשיים מסיפור הזוגיות המורכב עם אשתו פאולין.

בעקבות החיבור המיוחד של ג'נטלמן וינאי (שהיה לו חייט צמוד וגינוני לבוש אירופאיים) עם מדינת קליפורניה השמשית, הזמינו בוריכטר ואורטמאיאר את מעצב הנעליים (והאמן העכשווי) ליאונרד קאלקה לעצב עבור התערוכה זוג נעליים בהשראת אומנות מלאכת היד הווינאית והארכיטקטורה הפתוחה של לוס אנג'לס.

התערוכה XXX תוצג עד ה - 18 בפברואר ב-Brachfeld Gallery
78 rue des Archives
Paris

אין תגובות: