יום רביעי, 5 באוגוסט 2009

אמנות ועיצוב החליפה

"לבוש הוא צורה אינטימית של ארכיטקטורה" אמר אנטוני גורמלי, אולי הפסל האהוב על הגרסונייר, שיצר יחד עם גרהם פידלר (המעצב הראשי של Aquascutum) את חליפת הברונזה שמופיע פה למטה, בפרויקט מיוחד של מגזין אסקוויר הבריטי הנקרא: "Singular Suit".
עורך המגזין המגזין ג'רמי לנגמיד פנה ל-18 מעצבי אופנה מובילים, ונתן להם את החופש לבחור אמן, ולעבוד עימו על חליפה ייחודית, חד פעמית, שתאתגר את הקונספט הסטנדרטי של חליפת גברים, כפי שאנחנו מכירים אותו היום. התוצאה היא תערוכה, המחברת בצורה מוצלחת ביותר בין אמנות לאופנה, ומוצגת בסומרסט האוס היוקרתי בלונדון, שעל גדות נהר התמז. הסומרסט האוס הוא גם המשכן החדש של שבוע האופנה הבריטי ולמי שלא מגיע בקרוב לבירה כל הפריטים בתערוכה כבר מרוחים בגליון ספטמבר של מגזין אסקוויר, שיוצא ממש בימים אלו.
חליפה בעיצובם של אנטוני גרומלי וגרהם פידלר

בין שיתופי הפעולה המרתקים ניתן למצוא את ג'ורג'יו ארמני, שחבר לבמאי התיאטרון רוברט ווילסון. השניים יצרו חליפה ירקרקה, עשויה ממין קטיפה טחובה, מכוסה בעלעלי עור עטופים בברונזה. יאמי.
חליפת הכותרת, כך נראה, הולכת להיות של המעצב רון ארד שנבחר על ידי הדואו דולצ'ה-גבאנה (סוף סוף הם מבקרים פה בבלוג) ליצור חליפה המגינה על המרחב האישי על פי בחירת הלובש. על החליפה הורכבו סנסורים המזהים ומתריעים לגבי נוכחות אנושית קרובה, קרובה מדי. הסנסורים גם יכולים לעבוד הפוך ולהתריע על בדידות פוטנציאלית כשבני האדם מתרחקים. מקסים. קוראינו בלונדון מוזמנים ללבוש ולדווח.
עוד חיבורים מעניינים: פרידה ג'יאניני (המעצבת של גוצ'י) בחרה במארק רונסון; פול סמית' במעצב ריצ'רד וודס; הנרי הולנד באמן כתובות הקעקע סקוט קמפבל (שחורך את מארק ג'ייקובס) והנה עוד כמה דוגמאות עם תמונות:

קים ג'ונס עם האמן טרנס קו

מעצב החליפות פטריק גראנט עם האמן ג'רמי דלר

מעצב החליפות ריצר'ד ג'יימס וספנסר טוניק (אמן ההמונים הערומים)
וקבלו את ג'רמי לנגמיד, עורך מגזין אסקוויר באירוע הפתיחה
כשמאחוריו חליפה שעצבה דונטלה וורסצ'ה עם אדריכל האור ג'יימס קלאר

6 תגובות:

הדוניזם ועצלנות בסיסית אמר/ה...

על המיצג האחרון של אנת'וני גורמלי- http://hedbored.blogspot.com/2009/07/blog-post_29.html

אנונימי אמר/ה...

1. אף אחד לא אתגר את מבנה החליפה בצורה מעניינת באמת, קווי המתאר והקונבציות נשארו.

2. אתם נשמעים מעורים באופן יוצא דופן בעולם הפיסול : "אולי הפסל האהוב על הגרסונייר....."

Unknown אמר/ה...

החליפה שאנחנו מכירים היום היא בגיל של ספינת הקיטור. היא לא מתאימה למזג האוויר שיש במרבית העולם, היא סמל לקולוניאליזם התרבותי של המערב, היא לא נוחה ומחייבת פעילות מוגבלת במתחמים מוגדרים וממוזגים. לא הגיע הזמן שנזרוק אותה לגמרי?

בלוג אופנה - Blonde Bleach אמר/ה...

אהבתי את המעצב,
אהבתי את הפוסט - כתוב היטב.

omer אמר/ה...

ג'רמי דלר איכזב. הוא מתלבש יפה בד"כ, אבל שילבש חליפה, לא יזיק לו. חליפה לא חייבת להיות סמל הבורגנות, ראו חליפת הפקיד הזולה שלי.

יוני אמר/ה...

מסכים עם אמיר. כל הכבוד על התגובה. חזק ואמץ.