יום חמישי, 10 בספטמבר 2009

הגרסונייר השבועי: אדוארד מור "טד" קנדי

טד קנדי, שמת ב-25 באוגוסט השנה, הגיע ממשפחה שלא זקוקה להכרה נוספת. הוא היה אחרון הבנים למשפחת פוליטיקאים אמריקאית מפורסמת מהחוף המזרחי, נציג תרבות ה"וואספ" האולטימיטי - וגרסונייר של כבוד בכל מה שקשור לסטייל, לתרבות אופנת ה"אייבי-ליג" (כן, שוב הגרסוניירים מריירים על מדי קולג'ים נחשקים) ולעידן בו לא הבגדים עשו את האדם, אלא להיפך: האדם עשה את הבגדים.
בכתבה מאירת עיניים הפליא ה"וושינגטון פוסט" לתאר את ה"לוק של המסורת העשירה", זה של הסטייל הספורטיבי-אמריקאי הכולל חליפות אייבי-ליג, צ'ינוס וחולצות מכופתרות, נעלי יאכטות, ג'קטים מטוויד ומראה שמשלב נוחות עם נוכחות פיזית-אתלטית. הבגדים האלה, יותר משהיו סממני מעמד (מגמה שהתחילה בשנות השמונים, לפי המאמר), היו חלק מתרבות ראוותנית פחות של אנשים שאמנם בילו את רוב זמנם בפנימיות יוקרתיות, יאכטות ובתי קייט משפחתיים, אבל מעולם לא חשבו שהם צריכים תיק של פראדה כדי להראות כמה כסף יש להם. הסטייל של טד קנדי היה שילוב בין אופנה וואספית של החוף המערבי והרבה השפעות אירופאיות למה שהכתבה מכנה "סטייל אריסטוקרטי דמוקרטי".
"כשמסתכלים על האימג'ים של משפחת קנדי, הבגדים לא נראים מושלמים", נכתב שם, "...הבגדים נראים דיסקרטים. אנחנו מקשרים אותם לעושר רק בגלל שהם נלבשו על ידי אנשים עשירים". הגרסוניירים, חובבי איפוק ודיסקרטיות אופנתית, מרכינים ראש וזוכרים את האחרון בשושלת של המשפחה המפורסמת ההיא.
לגלריה נפלאה עם תמונות נוספות הקליקו כאן.

אין תגובות: