יום ראשון, 27 בספטמבר 2009

מהפכת הגבר הפנטסטי

המגזין "פנטסטיק מן" הוא (לדעת גרסונייר מסויים) מגזין הגברים הטוב היום בעולם. שני יוצריו (בעלי השמות ההולנדים מפרקי החיך) יוּפּ ואן-בנקום וחירט יונקרס, מצליחים, בעידן הבלוג שהרג את העיתון, להנפיק מוצר דפוס נישה איכותי, דומיננטי, משפיע ולא פחות חשוב מכך – כזה שנמכר היטב.
בימים אלו מזדקר לו על מדפי חנויות ספרים רבות ברחבי העולם גליון מספר 10 של "פנטסטיק מן" (בחירה קצת שגרתית באיאן מקרגור על השער), ונראה כי המגזין, שהצליח להעניק לגיטימיות ולדחוף את מהפכת אופנת הגברית של העשור האחרון, מקבל טוויסט מעניין. (מי שרוצה להזכר בגליון מספר 9 מקבל שירות וידיאו גרסוניירי)

הטוויסט הראשון הוא, כפי שנחשתם, אתר אינטרנט חדש ומקסים שעלה לאחרונה לאוויר (והכוונה ל-23 לספטמבר, כך שצפו לגמגומי בטא קלים), אתר נוח לשימוש עם פוטנציאל התמכרות מסוים. מעבר לתצוגה בסיסית של המגזין מציע האתר המלצות יומיות בתחום אופנת הגברים ופורום בו ניתן להתייעץ עם גברי הפנטסטיק לגבי פתרונות סטייל שונים – הגרסונייר, הפלא ופלא, היה חותם על כל אחת מהתשובות הניתנות שם.

הטוויסט השני כבר יותר מפתיע: אמנם גליון מספר עשר טרם נחת ברחובות עירנו, אבל בלוג המגזינים המסור מג-קלצ'ר כבר יודע לדווח על חדשה מסעירה שחורגת מתחום עולם הגרסונייריות. לגיליון החדש מצורף טיזר מודפס של המגזין הבא מבית ואן-בנקום/יונקרס והוא נקרא (אההמ-אההמ): "ג'נטל-וומן".
"שחר חדש בעולם הפנטסטיות" מכריזים העורכים הנלהבים, מג-קלצ'ר קורא לזה צעד אמיץ "לקחת את ההומור והאירוניה של פנטסטיק מן וליישם אותם בשוק מגזיני הנשים השמרני", ורק הגרסונייר דואג קמעא שלא ישכחו מאין באו ושימשיכו ללכת בכיוון הנכון.
הצמד ואן-בנקום/יונקרס הצליח בעשור האחרון, המאופיין יותר מכל בתופעת קריסת הדפוס, להוציא לאור שלושה מגזינים שונים, כולם מופת של עבודת דפוס איכותית, עיצוב אלגנטי עם הקפדה על כתיבה עיתונאית מעניינת, מקורית ומרעננת להפליא. בתחילה היה זה Re-Magazine האקספרימנטלי-אמנותי-מלנכולי, אחריו הגיע BUTT - מגזין תרבות הומואי-פורנו-אינטלקטואלי ואחרון חביבנו, נולד האח הגדול ב-2004, תחת השם: פנטסטיק מן.
הגרסונייר שמח שיצא לו לראיין לפני כמה שנים (למגזין 360מעלות) את יוּפּ ואן-בנקום, לרגל הוצאת הספר של מגזין BUTT. מי שרוצה לצלול לעומק, לקבל כמה טיפים על עולם המגזינים, על גברים מתבגרים עם סטייל ועל מסז' ישבן, שיפנה לפוסט הבא.

תגובה 1:

twiggy אמר/ה...

אוי,אם רק הייתי גבר...