יום שבת, 19 בספטמבר 2009

קחו לעצמכם גרסונייר לחג: מיסטר מורט

זה תמיד מעניין שבלוגרים אהובים, בעלי ידע ותשוקה אמיתית לאופנה, מתבקשים לפעמים לעזוב את המקלדת ולהחשף. הרי גם הגרסוניירים עשו זאת פעם. עכשיו הם שמחים לראות את מרדכי רובינשטיין, הידוע כמיסטר מורט, חושף אצל הבלוגר בק יארד ביל עניבת פרפר פולקה דוטס מעולה וסגנון אישי מהודק.

הגרסונייר פגש את מרדכי רובינשטיין כשעבד אצל ג'ק ספייד (יש הטוענים שלא ממש עבד שם, ואולי רק החליף, בינתיים מקורות אחרים טוענים שהוא היה או עדיין הפובליסיסט, אבל בכל מקרה), בערב פסח אחד, כשיצא לעשות קניות אחרונות לחג (ביקור אצל ג'ק ספייד הוא מהילכות החג האישיות בניכר) מיסטר מורט ישב שם, ומששמע שהגרסונייר עומד לערוך סדר פסח כהלכתו (למרות שמשלוח מ"סקונד אבניו דלי" מציין שהמקום אינו כשר לפסח), הוא העניק לגרסונייר מצה שמורה עטופה בנייר טישיו של ג'ק ספייד. מאז שמורה אצלו פינה חמה למרדכי היהודי.

למר מורט יש בלוג, שכמו "הגרסונייר", חוגג אופנת גברים, כשהדגש על קלאסיקות אמריקאיות ועל זקנים שמתלבשים היטב. לפני כמה שנים מכר בחנות של ג'ק ספייד לכבוד "יום האב" אוסף עניבות וחפתים שאגר במהלך השנים ואמר: "זה רק תירוץ כדי לחגוג גבריות, ובכלל אם יש תירוץ להלביש גברים, מר מורט יהיה שם".
לכבוד החג, קבלו את הכללים לחיים של מר מרדכי, לפי הבלוג דז'ור מגזין:
גבר צריך להיות אמיתי.
גבר לעולם לא ילבש ג'ינס של נשים.
גבר נמצא בצרות אם הוא לובש
עניבה וחולצה מחוץ למכנסיים לפני חצות.
זמנים מייאשים מחייבים פעולות מייאשות. כשצריך, טיול חשאי לג'מייקה או לפריז יעשה את הכל ליותר טוב.
אם יש כלל שנועד שיעברו עליו, הרי זה הכלל שאסור ללבוש חליפת סירסאקר וכובע קש אחרי לייבור דיי.

ולשאלה מה הפסקול שלך, עונה מר מורט: "צמאה לך נפשי" (תהילים ס"ג).
עוד תמונות ניתן לראות אצל ביל, אבל הכי כדאי לעיף מבט בפליקר של מרדכי. שנה טובה.

9 תגובות:

מבחן הידע האולטימטיבי לגרסוניירים אמר/ה...

בואו נראה אם אתם באמת מומחים בקלאסיקות אופנה גבריות מארצות הברית.

בבלוג של מיסטר מורט, בפוסט שפורסם בשבעה עשר בספטמבר (מיסטר פרידום) - התמונה האחרונה היא של חולצה כחולה עם נקודות לבנות (פולקה דוטס).

ייתכן שהחולצה הזאת היא רק חיקוי, אבל בכל זאת, מה מיוחד בה?

רמז: מדובר בגביע הקדוש של מחפשי הוינטאג' בארצות הברית (או לפחות אחד מהם).

מי שיודע את התשובה מבלי לשאול אף אחד ומבלי לחפש באינטרנט, זוכה בתואר: רב גרסונייר בינלאומי.

מי שמביא תשובה אחרי חיפוש, זוכה בתואר: גרסונייר בינלאומי בכיר.

מי שלא מצליח, זוכה לתואר: גרסונייר משנה.

מי שיימצא קשר למותג אופנה ישראלי משנות השמונים ייקבל צל"ש.

המבחן פתוח לכולם. בהצלחה!

מישנה אמר/ה...

האמת שניסיתי לחפש כמעט שעה ולא מצאתי כלום (חוץ מהמון ג'אנק עם תווית וינטאג'). אז אני כנראה רק משנה :) יש אולי עוד רמז, נהייתי מעוניין

גרסונייר1 אמר/ה...

גם אנחנו רוצים עוד רמז!

יוני אמר/ה...

משנה, כל הכבוד על המאמץ ועל הסקרנות. אתה מועלה מייד לדרגת גרסונייר בכיר.

והנה רמז: ראש אינדיאני

ובכל מקרה, אפרסם את התשובה המלאה בקרוב.

יוני אמר/ה...

התשובה היא סטיפל (או במבטא גרמני: שטיפל) ובאנגלית: Stifel

סטיפל פעלו מאמצע המאה ה-19 עד אמצע המאה ה-20 והיו מחלוצי האינדיגו בארצות הברית.

הם הביאו את האינדיגו מהודו והשתמשו בו כדי לצבוע ולייצר בדי כותנה עבור חברות ביגוד, אשר עשו מהם בעיקר אוברולים ובגדי עבודה (עוד לפני הופעת הג'ינס), אבל גם מוצרים נוספים כגון בגדי ילדים.

המוניטין של סטיפל היה גבוה עד כדי כך, שהקונים היו בודקים שיש חותמות של סטיפל על הבד לפני שהיו קונים את הבגד. נדיר מאוד שליצרן בד יהיה מוניטין כזה אשר מאלץ את יצרני הבגדים לקבל את העובדה שיש חותמת נוספת על הבגדים שלהם. במידה רבה, החותמת של סטיפל הייתה מותג חזק יותר מהמותגים של יצרני הבגדים. (מעיין מיתוג כפול - מזכיר לי את מדבקות האינטל אינסייד שכיכבו על מחשבי הפיסי ועזרו לשכנע את הקונים).

סטיפל היו ידועים בדוגמאות המיוחדות שהיו מדפיסים על בדי האינדיגו שלהם, מפולקה דוטס ועד מבחר רב של דוגמאות מורכבות. היום אספני האופנה ומעצבים שונים מחפשים דוגמאות נדירות כאלו בנרות. כל חתיכת בד מרופטת עם חותמת של סטיפל נמכרת באיביי במאות דולרים. בדים ובגדים במצב טוב מגיעים לאלפים, ומוצרים נדירים במיוחד מגיעים ליותר.

לקראת סוף דרכם, הם נרכשו על ידי חברת טקסטיל אמריקאית אחרת בשם Indian Head (ראש אינדיאני). ייתכן שמשם הגיעה ה"השראה" לשמו של המותג שהצליח בארץ בשנות השמונים.


http://www.fabrics.net/joan1003.asp

http://www.flickr.com/photos/referencelibrary/sets/72157613107773196/detail/

http://stansfieldclothing.blogspot.com/2009/02/stifel.html

http://www.harappa.com/post/indigo.html


להתראות!

גרסונייר1 אמר/ה...

יוני.. זו תשובה מופלאה ומרתקת. הגרסוניירים מורידים את הכובע ומזמינים אותך לכתוב פוסט בעצמך.

מאיפה הידע הנרחב? כולנו פולקה דוטס.

יוני אמר/ה...

תודה רבה. כבוד גדול לקבל הצעה לכתיבת פוסט אורח מהגרסוניירים. רק תיזהרו, כי אולי בהזדמנות כלשהי בעתיד אני גם אקבל אותה (-:

מישנה לשעבר אמר/ה...

וואו, מרתק.
אני אלך לבחון עליהם קצת!
תודה :)

Анна Андреева אמר/ה...

איזה סיפור נהדר ומעורר השראה! הייתי נשואה שבע שנים ללא ילד, ובגלל זה בעלי התחיל להתנהג בצורה מוזרה, חוזר הביתה לאחרונה וכבר לא מבלה איתי ומתגרש. אז נעשיתי מאוד עצוב ואבוד בחיים כי הרופא אמר לי שאין דרך להיכנס להריון זה באמת ממרר לי את החיים. עד שנתקלתי בחבר שסיפר לי על ד"ר ALABA מהאינטרנט, איך הוא עזר לנשים רבות עם בעיות דומות שעברתי אז פניתי אליו בכתובת: (dralaba3000@gmail.com) והסברתי לו, הוא סיפר לי הכל צריך לספק לפני שהוא יכול להטיל את הכישוף על המפגש כדי להחזיר את בעלי, מה שעשיתי, והוא שלח תפילה עוצמתית שהייתי צריך לומר באמצע הלילה כשהטיל את כישוף האהבה. זה היה נס 24 שעות מאוחר יותר בעלי היחיד חזר אליי והתנצל על כל מה שעשה ואמר לי שהוא מוכן לתמוך בי בכל מה שאני רוצה, התקשר מהר לד"ר אלאבה ותגיד לו מה קורה בזה רגע והוא גם הכין ושלח לי תרופה צמחית שלדבריו תרפא כל מחלה או זיהום לא רצויים שמנעו ממני להרות ואז הנחה אותי איך להשתמש בה לפני הפגישה עם בעלי. כאן לאחר השימוש בצמח ובשורש המקומיים האלה, כמה שבועות לאחר מכן התחלתי להרגיש סימני הריון על כל הגוף, הייתי ממש בהריון ורק ילדתי ​​בן תינוק בגיל חודש. אני נשבע שכל העולם יגלה על ד"ר אלאבה שהציל את מערכת היחסים שלי וזה גם נותן לי ילדים שאני בגאווה יכול לקרוא להם שלי היום. לכל אישה שחושבת שזה בלתי אפשרי, הנה הזדמנות לחייך ולהביא אושר למשפחתך, אנא צור קשר עם DR ALABA במייל בכתובת: (dralaba3000@gmail.com). או WhatsApp/Viber אותו באמצעות +1(425) 477-2744, אכן, הוא אלוהים שנשלח להביא מאהבים אבודים ולהביא לך אושר ...