יום רביעי, 22 ביולי 2009

עידן הבלוגסֵפֶר

שניה לפני שנמאס לכם סופית לשמוע על צלם הרחוב סקוט שומן, הידוע יותר כסרטוריאליסט, הציצו לתמונות ראשונות מספרו הטרי העומד לצאת בהוצאת פינגווין שמעביר רטט היסטרי בעולם האופנה המקוון.
הספר שנקרא בפשטות ”The Sartorialist" הינו אסופה של מיטב הצילומים מאותו בלוג מיתולוגי, ששכלל והפך את הז'אנר לאמנות מכובדת, ואף זכה לעשרות מהדורות מקומיות של צלמי אופנת רחוב ברחבי העולם.
הספר עתיד לצאת ב-12 לאוגוסט ואפשר כבר לעשות הזמנה מוקדמת לספר בכריכה הרכה (16 דולר לא כולל משלוח), או בגרסת ה-Bespoke המהודרת.

שומן בבגדי עבודה – (מקור התמונה)
ועוד כמה ענייני ג'נטלמנים, ספרים, בלוגים ומה שביניהם: הספר “Gentleman: A Timeless Guide to Fashion” של הג'נטלמן הגרמני ברנרד רוצל יצא לאחרונה במהדורה שניה מחודשת ומעודכנת (עשור בדיוק אחרי הראשונה).
הספר הוא מדריך מרשים ומדויק לכל ג'נטלמן שתמיד רצה לדעת ולא העז לשאול (או לא ידע איפה). הוא כולל גם מדריך שלם ל: פיג'מה גברית, חליפות מאנגליה, תחתונים בהתאמה אישית, מקלות הליכה ומקטרות. רוצל התראיין לבלוג דה-מומנט של הניו-יורק טיימס והחווה דעתו על הג'נטלמן המודרני ועל החליפות של אובמה (בקצרה: המכנסיים טיפה'לה ארוכים ויש לעבוד יותר על התאמת צבעים).

ולסיום, נועם דביר דיווח בגלריה לפני כמה כימים על ספר חדש מאת האדריכל הצעיר ג'ף מנאו שעומד מאחורי את BLDGBLOG, בלוג האדריכלות החשוב והנקרא ביותר כיום בעולם. הספר הזה, שלא כמו הסרטוריאליסט שפשוט פרש תמונות מהבלוג על גבי עמודים, הינו חקירה לעומק, כדברי מנאו, של מספר נושאים שזכו לסקירה בבלוג, ועדיין אי אפשר להתעלם מהיחסים המרתקים שמתפתחים לאחרונה בין הבלוגספירה לפרינט-קשישא.
הניו-יורק טיימס מדווח באותו ענין על סטארט-אפ חדש בקולורדו הנקרא פרינט-קאסטינג שאמור להציל את עולם הדפוס הגווע. השירות של פרינט-קאסטינג מציע לאנשים להוציא לאור בצורה עצמאית את הבלוגים שלהם (או של אחרים) בתהליך פשוט ומהיר, ויכול להשיב את חדוות הדפדוף אפילו למילים שאתם קוראים עכשיו.

4 תגובות:

יובל אמר/ה...

רק למען הסדר הטוב, זה לא אני פרסמתי אלא נועם דביר. ככה בקטנה

רשתות חברתיות - קסטרו‏ אמר/ה...

צודק, כל אנשי הגלריה התערבבו אצלי בראש. הבלוג, העיתון, הספר והמגזין -הגרסונייר צריך זמן לחופש

Unknown אמר/ה...

משהו: ג'נטלמן זה לא בגדים. ג'נטלמן זה משהו עמוק במתבטא בבגדים. מי שמתלבש כמו ג'נטלמן ולא יודע לקרוא ספר או לשתות מרטיני או לגלגל סיגריה דקה סתם מתחפש.

אנונימי אמר/ה...

שמענו עליך Amir
די לפלצנות.

ג'נטלמן זה קודם כל אופי והתנהגות. רק אחרי זה באים הבגדים.

סיגריות ואלכוהול זה באמת שולי - ולמען האמת - שלילי.