
שיטוט מהיר בחנויות מגלה שעניין המיקום נהיה נושא בוער אצל קובעי הטעם כאן. על המדפים, במסעדות, במגזינים ועל אייפונים ברחבי הדאון-טאון עובר גל לוקאל-פטריוטי ירוק. הכל הוא "מתוצרת מקומית": מהבייקון של הבראנץ' לבירה במסעדה הקוריאנית מומופוקו, מנעלי העבודה בחנויות הווינטג' לז'קט בעל הרכיסה הכפולה במכירה של החנות המדוברת "Opening Ceremony" - כולם כאן עסוקים פתאום במורשת אמריקאית קלאסית, ומעצבים חוזרים לארון הבגדים האמריקאי ומפשפשים, כמו מחפשי הזהב מהזמנים ההם, במטרה למצוא אוצרות שגדלו על האדמה שם.
הליקר סטור של Jcrew בטרבייקה
פלורשיים לדאקי בראון, או להיפך
חברות דוגמת רד וינגס, שמייצרת נעליים בעבודת יד למעמד הפועלים כבר מאה ומשהו שנים, פלורשיים הקלאסית שהחזירה את נעלי הווינגטיפ המחודדות (בצבעים בולטים ועכשוויים) בקולקציה שייצרה לדאקי בראון, Woolrich Woolen Mills שמייצרים בדים בפנסילבניה כבר יותר מ-180 שנה ועוד חברות רבות - כולן על טהרת "Made in America", וכולן פוזלות להיסטוריה הפרולטרית של ארצות הברית ולארנק הבורגני העכשווי של צעירים ברחבי היבשת.
מועדון הג'נטלמנים צימח לו כנפיים ונהפך לאחרונה למועדון אווירי, חצי דמיוני, שנודד לו בין בירות אירופיות עם ניחוחות של מאפי חורף ויין חם ובין ערים אמריקאיות גדולות שריח הבייגלים מתערסל באווירן הקפוא. באחד מחלונות הראווה של חברת האופנה לואי ויטון (שהתפרסמה בראש ובראשונה כיצרנית של תיקי נסיעות) נתגלה ציטוט של אוגוסטינוס הקדוש, שרק חיזק את תאוות הנסיעות הכללית: "העולם הוא ספר. אלה שאינם מטיילים בו קוראים רק דף אחד".

הג'נטלמנים תמיד ישמחו לצרף למסעותיהם את טיילר ברולה, יזם מדיה, אייקון אופנה ומטייל-על שהמציא את המהדורה המודפסת של הג'ט-סט. ברולה החל את הקריירה שלו בשנות ה-90 כעיתונאי בבי-בי-סי ונפצע באפגניסטאן - אז החליט לעזוב את האקשן ולשנות את פני עולם תקשורת הסטייל. ב-1996 השיק את מגזין המטיילים הקלאסי "Wallpaper", שהתאים אז לערכי הלייף-סטייל האורבני כמו כפפת אופנוענים לסטיב מקווין. המגזין נקנה על ידי תאגיד התקשורת טיים-וורנר, ובפברואר 2007, אחרי הוצאת גיליון ה-50 שלו, הודיע ברולה על פרישתו ועל הבייבי החדש: "מונוקל".
המגזין הצעיר מציע לג'נטלמן חובב הדרכים יומן מסע משודרג, שמרנות עיתונאית איכותית לצד יצירתיות מערכתית ותכנים מעודכנים, שהופכים את העולם לכפר גלובלי קטן, שמחובר באמצעות טרקליני מחלקות עסקים של טרמינלים מפנקים. במגזין ניתן למצוא סיפורים ואינפורמציה כלכלית לצד מגמות בעיצוב ובטכנולוגיה, פוליטיקה ואמנות, חוויות משבוע אופנת הגברים במילאנו ודיווח מיריד השעונים בז'נווה. נדמה שברולה הבין שביזנס וסטייל הוא השילוב המושלם לקהל קוראי "אקונומיסט" שגם מציץ מדי פעם ב"ווג". הבייבי שלו נראה מצליח, אבל לברולה, מוגול מדיה שכמותו, זה לא הספיק. בשנה האחרונה פצח "מונוקל" בשלל שיתופי פעולה מרתקים מחוץ לעולם הפרינט. ליין תיקי נסיעה משובחים שנוצר עם חברת התיקים היפאנית "פורטר", בושם לגבר עם "קום דה גארסון", צעיפים בשיתוף "דרייקס לונדון", מוצרי נייר, נרות, אופניים ורהיטים. את כל המוצרים הללו אפשר לקנות בקפה "מונוקל" שבטוקיו, בחנויות "מונוקל" בלונדון ובלוס אנג'לס או באתר המגזין, שלצד חנות מקוונת מציע למנויי העיתון גם תחנת רדיו ופודקסטים של כתבים בכירים.
אבל לא רק ברולה והמגזין האטמוספירי שיזם עפים על טרנד הנסיעות הזה. גם חברת האופנה דאנהיל והמעצב שלה בעונות האחרונות, קים ג'ונס, עלו על הגל והציגו לפני כמה ימים בשבוע האופנה בפאריס קולקציה שכולה הומאז' לאחד ממייסדי החברה, קלמנט קורט, ג'נטלמן בריטי שנודע כבעל טעם משובח ותשוקה בלתי נלאית למסעות.
ערכת השרדות של דאנהיל - טריפל מיני פלאסק
נרתיקי עור לדרכונים של דאנהיל


6 תגובות:
לי ולג'נטלמן שלי יש מנוי למונוקל שעוזר לנו לדמיין שאנחנו בחו"ל לפחות פעם בחודש. חבל שאין לנו כאן איזה טיילר ברולה משלנו.
איזה טור מקסים! הטוב ביותר עד כה לטעמי. אולי כי הוא יותר מזכיר את הבלוג. אני מקווה שעברתם מהשלב הדידקטי לשלב הכיפי!
צבי
ירוקה מקנאה, אלא מה. כמובן שרצוי לטייל במקום לשוטט ברשת או לדפדף במגזינים.. כשהייתי חברת אקדמיה גאה יצאתי לי לכנסים וקורסים מדעיים (הזויים) בערי אירופה ושם שוטטתי בעונג (אז עוד לא היה ברור לי מה באמת מעניין אותי באמת). היום - איכשהוא אני מעדיפה להוציא מאות דולרים על חמרים מגניבים/חדשים לקולקציה שלי והנסיעה נדחקת לה לפינה :-( נעמה
טוב, כמה שאני אוהבת אתכם, הגרסוניירים, עכשיו קצת בא לי להרביץ לכם מרוב קנאה;)
It has been too long since I used my passport
טור מקסים. UP IN THE AIR משתייך לז'אנר שA-Z כנה הפריקומדיה http://a-2da-z.blogspot.com/
הוסף רשומת תגובה