יום חמישי, 2 באפריל 2009

לפרק את אמריקה

הגבר האמריקאי מעולם לא נראה כל כך טוב: שילוב של ג'ורג' קלוני, אובמה וג'סטין טימברלייק בשער האינטראקטיבי של האסקווייר החדש. הכותרת: The American Man. הגרסוניירים נשבעים שרק מלחשוב על הגרסה הישראלית (בכל קומבינציה בה יצטרכו לחבר איזשהו חלק מפניו של ביבי לזמר ולשחקן אחרים) יש להם כבר סחרחורת, ולכן יסתפקו בווידיאו המצויין, ובדפדוף בכל דבר שאינו הכותרת הראשית של העיתונים כאן היום, ובארבע השנים הקרובות.

9 תגובות:

גיל אמר/ה...

קצת משגע אותי האוקסימורון הזה של אופנת גברים. אני לא ממש בקיא בענייני מגדר ואולי מה שאגיד נשמע קצת ארכאי אבלהרעיון של גבריות הוא למצב חצי אנושות כבעלי תכונות אופי מסוימות או כמשקפים ערכים מסויימים. מעבר לזה שלכל הגברים יש פין יש להם גם רוח מסוימת שהופכת אותם לגברים. הרוח הזאת שמתנתקת מהגופניות (ולכן אפשר שגם נשים תהיינה גבריות) מייצגת משהו שהוא הפוך לחלוטין לאופנה. הגבר, כמו שאני רואה את זה, הוא שקול ומתון ורציונלי- הוא לא רץ לגחמות טקסטיליות- הוא גבר. הוא לא יכול "להשתגע", "להתלהב", "להתחרפן"- הוא הרבה יותר מאופק- הוא גבר.
אין דבר כזה אופנת גברים, יש אולי אופנה שגברים לובשים או נכון יותר אופנה שנשים רוצות להלביש בה גברים. הגבר החדש הוא בעצם אישה. אין באמת גבר, הגבר מת. חנקתם אותו בעניבות מעוצבות, קברתם אותו בחליפות תואמות, סקלתם אותו במגזיני אופנה. הגבר מת, יחי הגבר החדש.

אחלה בלוג. באמת.

רנרט אמר/ה...

יפה שהטקסט המטורלל והחשוך שנמצא מעלי מתחיל בכותרת המתוקה גיל אמר/ה.

אנונימי אמר/ה...

בואו לא נרוץ לגחמות טקסטיליות וננסה להיות שקולים, מתונים ורציונליים. יש כאן המון שאלות מעניינות . איפה להתחיל?
אולי ברוח הזו, המנותקת מגופניות.

כועס אמר/ה...

גיל, לא יכול להיות שאתה מאמין למה שכתבת. התפיסה הזאת של לשמור על ה"פאסון" הגברי עברה מן העולם לפני איזה 30 שנה, לא?
אין גבר חדש, כי עובדה שלהרבה דברים עדיין לא אכפת מאיך שהם נראים. אופנה היא משמעותית, לגברים כמו לנשים, והיא ממש לא מה שהנשים מלבישות אותנו בו - עובדה שגם בקשר לנשים, רוב המעצבים הגדולים הם למעשה גברים (דולצ'ה וגבאנה, ג'ון גליאנו, אלכסנדר מקווין וכו'). התפיסה שהגבר הוא שקול ומתון ואסור לו להתלהב היא פשוט לא נכונה, וזה לא הגיוני לחשוב ככה. אין שום דבר רע בגבר שרוצה ואוהב להתלבש יפה ומתלהב מאופנה. ואפשר להשאר שקול ומתון ולאהוב אופנה, ואין שום דבר רע בזה, ועדיין תוכל לקרוא לעצמך גבר. לא יזיק להרבה "גברים" להביט פעם או פעמיים במראה (ובארון הבגדים, באותה נשימה) לפני שהם יוצאים מהבית ונותנים לאנשים לחזות בהם כשהם לבושים במיטב הסחבות שבארונם. ככה היה פעם - גברים ספורט, בנות אופנה - והיום התהפכו היוצרות, והגברים כבר ממזמן פרצו את גבולות ה'גבר המתון והשקול', ולא הודות לך.
אתה מוזמן להשאר קבור בתוך עיתוני הספורט, משחק הכדורגל וכוס הבירה שהשארת אתמול על השולחן. אנחנו נלך להיסקל במגזיני אופנה, ברשותך. :)

גרסונייר1 אמר/ה...

העניין הוא שפעם לגברים היה הרבה עניין באופנה. אלו הנשים והתפיסה המצ'ואיסטית המודרנית יותר שסברו שאופנה היא עניין לנשים בלבד, שדחקו את כל העיסוק האופנתי לנשי או "הומואי" או השד-יודע-מה. ממתי אופנת גברים זה אוקסימורון? האוקסימורון הזה הוא תעשייה די גדולה (שאגב במצב הנוכחי הכלכלי הוא כמעט הנתח היחיד שרושם צמיחה וגדילה).
ג'נטלמנים אנגליים, או להבדיל מלכים צרפתיים התעסקו באיך הם נראים עוד הרבה קודם לעיסוק הנשי באופנה. צריך לחזור דווקא אחורה ולבדוק איפה ניתק הקשר הזה ואיך אפשר להחזיר אותו.
העניין הוא שבין עיסוק אובססיבי באופנה לבין מודעות בסיסית לאיך אתה נראה מול המראה ומה צריך להרכיב את המלתחה שלך - יש הרבה שטח שראוי למלא.

רותם אמר/ה...

גבר לא רץ לגחמות טקסטיליות - הוא רץ לגחמות כמו משחק כדורגל.
וכשהוא יוצא למלחמה האם הוא חושב ברציונאליות?
הדאגה למה אתה לובש - בין אם זה בגלל אופנה או נוחות, או אפילו איך תופסים אותך בעולם - לא אמורה להיות מגדרית - אלא אנושית.

איתן אמר/ה...

הטרנד האמריקאי כבר ממש נמאס
מה העניין עם ג'סטין טימברלייק?
יש לו מראה כל אמריקאי, הוא פשוט קצת יותר יפה (ומוכשר כמובן).
וג'ורג' קלוני ? ? מה אתן אישה שקוראת את האופרה-מגזין ? ?
לא תצליחו לשכנע אותי בשיק האמריקאי, כי פשוט אין כזה. אולי שיק גס ומגושם.

האנונימי מלפני זה :) אמר/ה...

סוף סוף משהו שמדבר על אופנה אומנות ותרבות באמת- רואים גימלים? אפשר להשקיע אפילו בטוקבק והוא יוצר עיניין.

תודה על המחמאה...:)

אני מסכים עם גיל ומדגיש נקודה.. לא אוקסימורון אלא מיתוס.
מיתוס האופנה- ההבדל בין לבישה בתוך זרם ומחוץ לזרם- מה מהם נחשב לאופנה?

יש הרבה הרבה גברים חסרי פין.. נקרא לזה ככה.. או חסרי יכולת מציאת עצמי.. או לא מסוגלים "להיכנס למקום אליו אנו הנשים.. מפחדות להיכנס"- חולית.

אבל יש כמה אנשים שעדיין בודקים את הגבולות שלהם בתקווה לדטרמיניזם אישי.

לדבר על אופנה בלי שום הקשר לתרבות ולאמנות שהיא אמורה להציג זה לאונן מול בן זוג.. מעפן.

אז אופנת גברים כפי שהיא אמורה להיות היא אופנה שמייצגת את התכונות הגבריות, עם שילוב וקבלה של תכונות נקביות, תוך השלמה וקבלה של הטבע, החברה והאופי האישי כמוטיב שולט ובסיסי.

יש אינספור דרכים להגדיר אופנה. אבל סוף סוף אתם מנסים.

באסה שזה לא בעלי הבלוג.. ושהם החליטו להגיב לתגובה הקודמת שלי בדרך נשית- שמוכיחה כמובן את כל הרשום לכל אורך הטקסט פה.

יש רצון בארץ לא לסקור עובדות שטחיות אלא לקשרם למציאות שלנו.. לרגע בו אנו חיים.

אם אתם מסכימים איתי- הציגו את תגובתכם. אם יש מספיק אנשים אני אדבר עוד על זה בבלוג.

אין לי אחד עדיין אבל נמאס לי מהשטחיות.
אל תלך בדרך סלולה מראש.

לוח אמר/ה...

אחד הפוסטים המרתקי ... אוהבת