יום רביעי, 29 באפריל 2009

הגרסונייר השבועי - דון דרייפר

אין ראוי יותר מדון דרייפר, דמות מופת ג'נטלמנית (בלבושו יותר מאשר בהתנהגותו) המובילה את הסדרה "הגברים של שדרות מדיסון" (הגרסוניירים מעדיפים להשאר עם מד-מן), להיקרא לדגל פינת הגרסונייר השבועי.
הדמות החזקה של מנהל קריאטיבי במשרד פרסום מוביל במנהטן בשנות השישים, שהוא גם איש משפחה, גם פלרטטן מקצועי וגם מתיימר להיות הגבר האמריקאי המושלם, הספיקה בשנתיים הבודדות לקיומה לבסס את מעמדו של דרייפר כאייקון אופנה ותרבות. ולא רק בגלל שיש עליו ערך בוויקפדיה, חשבון בטוויטר ואתר שנקרא: "מה היה דון דרייפר עושה".
רגע, האם בכלל יש צורך להקדים ולהציג את דרייפר לקוראי הגרסונייר? כנראה שלא. אבל הגרסוניירים לא יכולים שלא לספר על תחרות מעניינת של
בלוג אופנה אוסטרלי שקרא לגולשיו לשלוח תמונות של עצמם לבושים בסטייל המקופד של דמויות נבחרות מן הסדרה. זה הולך להיות שמח... והם מבטיחים לעקוב.
אותו בלוג כבר פרגן בעבר עם המדריך השלם לדרייפריזם (ולא זנח את בטסי) והציג בצורה ויזואלית את שמונה פריטי החובה לכל מי שרוצה לתחזק מראה דרייפרי מושלם.

Don Draper Style

יש להקפיד על מבט מדוייק ותנוחת עמידה בוטחת

אבל דרייפר לא לבד. ברשותכם נרחיב לרגע את הגרסונייר השבועי וניזכר בעוד כמה גברים מעולם הפרסום שהתרבות האמריקאית נשאה אליהם את עיניה בהערצה:
זוכרים את מייקל ואליוט מ"
שלושים ומשהו" והבוס החלקלק שלהם העונה לשם מיילס דרנטלי?

ניסיתם לשכוח את דמותו של פטריק בייטמן, גיבור הספר והסרט "אמריקן פסיכו" (בתמונה בגילומו של כריסטיאן בייל)?

נסיים בסרט מעניין שהוקרן לאחרונה בפסטיבל סאנדנס בשם ART & COPY, שמתחקה אחר אחד עשר הפרסומאים הגדולים של זמננו ומציג את משנתם בענייני עולם הפרסום העכשווי, האמנות בעבודתם, יצירתיות ומניפולציה. הבמאי, דאג פריי, יצר פורטרט קבוצתי מרתק של קבוצת אנשים שהשפיעה, אולי יותר מכל גילדה אחרת, על איך העולם שלנו נראה ואיך הארנק שלנו מתנהג. לידיעת הנוסעים: הסרט יוקרן בימים הקרובים בפסטיבל הוט-דוקס שבטורונטו.

קליף פרימן, פרסומאי של וונדיז ואספן מכשירי רדיו

5 תגובות:

Raphael אמר/ה...

מבלי להמעיט ממידת ההנאה שלי מהבלוג, האם אפשר לסדר שלינקים ייפתחו בטאב חדש? לולא הייתי צריך לדפדף הלוך וחזור בין הגרסיונר ואתרים אחרים הייתי שמח הרבה יותר.
רוב תודות.

sefi אמר/ה...

הוא הגרסונייר המושלם, כל כך מושלם כי הכל בו מתוכנן היטב ולא מציאותי. מהרגע שהכרתי אותו נלחמתי בעצמי לגבי האם הייתי רוצה גבר כזה. הוא תמיד עושה הכל נכון ולובש הכל נכון. אני רוצה להיות דון דרייפר.

גרסונייר2 אמר/ה...

רפאל ברור שאתה צודק. זה אלף בית של אתר אינטרנט שמדבר על דיוק ואלגנטיות. נשנה זאת בהקדם.
ספי, כן, הוא מושלם, אם כי קצת כבד, לא? שחרר קצת דרייפר, אחרת זה שוב יגמר בדמעות היהלום של בטסי

אנונימי אמר/ה...

ועל הפוסט הזה היה זרמוגולדמן אומרים "מי זה הדון דרייפר הזה, שיבוא לכאן לשחק גילגה. אחר כך נוריד לו את המכנסיים ואת החיוך מהפרצוף"

אנונימי אמר/ה...

curry 9
goyard store
jordan shoes
off white t shirt
yeezy shoes
fear of god
golden goose
hermes outlet
hermes birkin
kevin durant shoes