יום חמישי, 23 באפריל 2009

הי בהִיֶאר

בעולם מתוקן היו הגרסוניירים עסוקים השבוע בפירוקן ואריזתן של מזוודות פראדה איכותיות כשהם מקפצים בין מלונות בוטיק בניו-יורק (פסטיבל הסרטים בטרייבקה), מילאנו (סלונה אינטרנציונל דל מובילה) ומשם, לנוח קצת, בניס (הרי חייבם לנצל את מלבושי היאכטוניירים שקנינו בגן העיר). פסטיבל קאן מתחיל אמנם עוד כשבועיים אבל בסוף השבוע הקרוב יתרחש בעיר הִיֶאר שבדרום צרפת אחד הפסטיבלים האיכותיים ביותר שיודעת היבשת, המוקדש כולו לאמנויות האופנה והצילום.


פסטיבל הִיֶאר, ה-24 במספר, נחשב למקום החם כיום למציאת השמות החדשים, ומארגניו מקיימים קשרים הדוקים ומפרים עם תעשיית האופנה העולמית שעולה לרגל מדי שנה לציד כשרונות צעירים. (הפסטיבל כבר גילה לא מעט כוכבים גדולים ביניהם ויקטור ורולף שזכו ב-3 פרסים מרכזיים ב-1993). אירועי הפסטיבל מתקיימים בווילה נואל, מבנה מודרניסטי שעוצב בשנות העשרים על ידי רוברט מאלה-סטיבנס כשפריטי האמנות הקבועים בו עוצבו במיוחד על ידי מרסל ברוייר, מאן ריי, לואי בונוואל, קוקטו ואחרים מכנופיית המודרניסטים.
בפוקוס הפסטיבל תחרות בין 10 מעצבי אופנה ו-10 צלמים צעירים המציגים את עבודתם בפני פנאל שופטים משובח מאין כמוהו. פורום האופנה כולל את קריס ואן אשה, המעצב הראשי של "
דיור הום" שמציג תערוכה משל עצמו במקום ומתפקד כיושב ראש חבר השופטים, לצידו ג'פרסון האק (עורך מגזיןANOTHER ומייסד קבוצת דייזד), חרט יונקרס (עורך שותף של פנטסטיק-מן), זואי קסבאטס, נאן גולדין ועוד רשימה מכובדת של מובילים בתעשיית האופנה. אפשר לעקוב אחרי הנעשה בפסיבל באמצעות דיוווחיה של דיוות בלוגרי-האופנה, דיאן-שיידד-ויו-און-פשן שמסקרת באופן מתמשך את ימי הפסטיבל ותערוך ראיונות מיוחדים שישודרו באתרה.



* עדכון סופ"ש - כתבה חדשה על הנעשה בווילה:


וכאמור לא מדובר רק על אופנה, בטח שהשנה מתארח בהופעה נדירה הצלם המופנם סטיבן מייזל, שיציג את בתערוכה מיוחדת את כל שערי ווג איטליה שצילם ב-20 שנה האחרונות (זוכרים מה שעשה בעבר מגזין 032C?) וכדאי לבדוק כמובן את עשרת הצלמים שנבחרו לתחרות השנה - יש שם עבודות מאד מאד יפות.
ונסיים במה שהגרוסניירים באמת מחכים לו – פסטיבל הִיֶאר הינו מקום מצוין להציץ אל עתיד אופנת הגברים ולראות כמה מהכוכבים הבאים שלה:

Thomas Trautwein, France

Simon-Pierre Toussaint, Belgium

Harald Lunde Helgesen, Norway

Alice Knackfuss, Germnay

אין תגובות: