יום שני, 6 באפריל 2009

מועדון הבנים השמחים

מליק סיבידה ל"ניו יורק טיימס"
עורכי הסטייל במגזין של ה"ניו יורק טיימס" הרימו פרויקט מקסים עם אחד הצלמים המאלים המפורסמים והמיתולוגיים החיים היום - מליק סיבידה. הוא נולד ב-1935 ועבר לבמקו הבירה בשנות החמישים. ב-1958 הוא פתח את "סטודיו מליק", שמאז ועד היום עדיין משמש כחנות לתיקוני מצלמות וצילומי פורטרטים, אבל את ההכרה הבינלאומית שהוא זוכה לה בשנים האחרונות ניתן לזקוף לזכות הצילומים שלו, שתיעדו את המסיבות והמועדונים של במקו בשנות החמישים והשישים. אלו היו שנים סוערות מוזיקלית בבירה המאלית, עם המון מועדונים כמו "Happy Boys Club" ו"Les Surfs", שניגנו מוזיקה מערבית מצרפת, אנגליה וארצות הברית, ומוזיקה אפריקאית קצבית, בעיקר ה"מאלי טוויסט". ב-1997 הוענק לו פרס בביינאלה בוונציה על מפעל חיים (וזו הפעם הראשונה שבה הוענק פרס אריה הזהב לצלם).
מליק סיבידה ל"ניו יורק טיימס"
סיבידה גם תיעד את הקריאטיביות האופנתית של הקלאברים המאליים, שילוב מטורף של דוגמאות אפריקאיות ומערביות, מכנסיים מתרחבים ונעלי פלטפורמה. בתערוכה שראה גרסונייר אחד לפני עשור בגלריה הניו יורקית "דייטש פרוג'קט", נאמר על סיבידיה: "האימג'ים שלו פתחו את העיניים לאפריקה שונה מזו הסטריאוטיפית".
התערוכה בדייטש: צילומים של סיבידה ופסלים של האחים אמיל גבהי וניקולא דאמה
בפרויקט של ה"ניו יורק טיימס" מצלם סיבידה דוגמנים מקומיים עם מבחר מקולקציות האביב שהושפעו מהתרבות האפריקאית, ולגרסוניירים לא נותר אלא להתגעגע למועדונים שהם אף פעם לא היו בהם, לנסות לשים את היד על כמה מטפחות עם דוגמאות אפריקאיות, ולבנות מחדש זכרונות מאפריקה.

4 תגובות:

אנונימי אמר/ה...

יופי של פיסול צילום וסטיילינג, מקסים.

miri davidovitz אמר/ה...

איזה יופי של צילומים ומידע.
גם אני מתגעגעת למועדונים שלא הייתי בהם.
האם הוא צילם רק קלאברים ומועדונים? זכורה לי סידרה עם נשים, באותה תאורה ומעין סטודיו מאולתר בחוץ.ידוע לכם?

רשתות חברתיות - קסטרו‏ אמר/ה...

יש כאן עוד צילומים
http://www.jackshainman.com/dynamic/artist.asp?ArtistID=17

ויש גם בפליקר צילומים של הסטודו שלו!
http://www.flickr.com/photos/flykr/sets/72157594524861122/

לוח יד שניה אמר/ה...

פיסול עיצוב ברמה טובה צילומים באיכות אוהבת (-: