יום ראשון, 5 ביולי 2009

הגרסונייר השבועי: יוליוס פון ביסמרק

הגרסוניירים חושבים שאם קוראים לך יוליוס פון ביסמרק, כנראה שאתה כבר גרסונייר מלידה. הם כבר שמעו את השם הזה פעם, אולי באיזו כתבה ב"פנטסטיק מן", אבל סדרת צילומים שבה הוא מדגמן בגיליון החדש של "ווג הום איטליה" וחיפוש מהיר בביוגרפיה של הווילי וונקה הזה, גרמו להם לא לשכוח שוב את השם. יוליוס פון ביסמרק.
ביסמרק נולד בגרמניה לפני 26 שנה, גדל בערב הסעודית ובקרויצברג שבברלין, ועכשיו הוא סטודנט לאמנות בעיר, דמות אקסטנטרית המתנוססת לגובה של שני מטרים, עוטה זקן עבות ואוחזת במצלמה שנראית כמו אקדח מסרט סבנטיזי זול. הוא קורא לזה ה"אימג' פולגרייטור".
ביסמרק וה"אימג' פולגרייטור"
ה"אימג' פולגרייטור"הוא ההמצאה שלו: זוהי מצלמה מאולתרת שמטרתה הפרעה מניפולטיבית על צילומים אחרים שנעשים בסביבתה, בלי שהצלמים ידעו שהיא מתרחשת אלא רק אחרי שהצילום כבר נעשה. המצלמה יכולה לפעול בכל מקום שבו יש עוד מצלמה עם פלאש. ביסמרק הוסיף גלאי המזהה פלאש של מצלמות אחרות בסביבה, ושולח הקרנה מהירה של אימג' לתוך התמונות שהן מצלמות. שבריר השנייה הזה לא נתפס בעין בלתי מזויינת, ומה שקורה הוא שאנשים מגלים אימג'ים נוספים על אובייקטים שהם צילמו, בלי שהם ישימו לב שהם "הושתלו" ברגע שהן צולמו.ביסמרק טוען בראיון בווג שזהו מכשיר חתרני. אל מול תיעוד האימג'ים האובססיבי של עיתונאים ותיירים הוא מעמיד מציאות אלטרנטיבית שאף פעם לא יכולה להיות מסומנת כאמת אחת.

"כאמן אני רוצה ליצור משבר אמון עם האימג'ים של המדיה ושל הפוליטיקה...".המשימה ראשונה שלו היתה בצ'קפוינט צ'רלי, שם הקרין משפטים על השלט המפורסם של "YOU ARE ENTERING THE AMERICAN SECTOR. אחר כך הוא הקרין אימג' של צלב על הבמה שעליה עמד אובמה ונאם בברלין, ובאולמפיידת בייג'ין האחרונה הוא הקרין אימג'ים של יונים על שלטים רבים של מאו.
ביסמרק כבר רשם פטנט על ה"אימג' פולגרייטור" שלו, כדי לפחות לנסות למנוע מתאגידי ענק להשתמש בהמצאה ולהשתיל אימג'ים מסחריים בתמונות שאנשים אחרים מצלמים.

עוד מהפקת האופנה של הווג האיטלקי, שכותרתה "The Bizarre Style of Julius Von Bismarck":




7 תגובות:

Idan אמר/ה...

ואו ואו ואו! מרתק!

מיכאל ז. אמר/ה...

קראתי על ההמצאה שלו, אבל לא הכרתי את הטיפוס מאחוריה. השימוש המסחרי בהמצאה הזו מטריד מאד. למרות הפטנט שהוא רשם, מן הסתם תאגידי הענק ידעו איך להתמודד איתו באמצעות עואכי דין שיסייעו להם לעקוף את ההגנה עליו.

אנונימי אמר/ה...

מתי כבר תעשו כתבה מושקעת המנתחת את הרגלי הלבוש של הכדורגלנים/הארסים הישראלים?

גרסונייר1 אמר/ה...

מיכאל, אין ספק שההמצאה יכולה להיות מתורגמת מהר מאוד למכונת פרסום משומנת. יש לקוות ש"משבר האימג'" שהוא מציג רק יעמיק ויגרום לעוד המצאות שיחתרו נגד העולם התאגידי הזה.

miri davidovitz אמר/ה...

הזקן שלו מפחיד אותי

גרסונייר1 אמר/ה...

אני דווקא חושב שהזקן מרשים ומיוחד. כמה אנשים כבר מסתובבים בעולם עם רעמה כזו? יש בזה משהו חזק.

ג'ורג' אמר/ה...

המצאה גאונית, הסימולקרה מעולם לא הייתה כה אופנתית.