יום חמישי, 5 בפברואר 2009

המעצבת השקטה

אולי, כעצתה של אליען לזובסקי ב"סגנון" השבוע, נשמור על מינון הגיוני ונכיר במגבלות ז'אנר אופנת הגברים. אחרי הכל, אנינות ועידון הם הנשק הכי חזק שלנו (לשחק בכדורגל קצת פחות, לפחות לחלקינו).
אם במאמרה המלומד של גברת לזובסקי "שום אקשן מסעיר" לא יכול להתרחש בתחום, בא לנו לחגוג את האיפוק והצניעות, וכמה מתאים היה להיתקל בראיון עם מעצבת לא מוכרת שעובדת בתחום כבר כל כך הרבה זמן, ומעצבת בהצלחה את אחד מקווי הגברים המצליחים ביותר באופנה העילית, בלי לצעוק, ובלי לעשות מהפכות.
זה אולי לא טקסטורת קורדרוי מענגת, אבל הנה דוגמא למעיל יפהפה בלי לצעוק את זה
מהקולקציה האחרונה של נישניאן ל"הרמס" שהוצגה בפריז לפני שבוע


ורוניק נישניאן מעצבת את ליין בגדי הגברים של "הרמס" כבר למעלה מעשרים שנה (רק זו סיבה מספיק טובה להוריד בפניה את כובע הבאולר שלנו ולתהות איך לא שמענו עליה), ואומרת שלעולם לא תעצב בגדי נשים כי היא "לא אוהבת את כל הרעש והצלצולים" שבתחום. בראיון ל"Wish Magazine" האוסטרלי היא בכלל טוענת שהיא לא עושה אופנה: "אני רוצה ליצור סטייל, ולא אופנה משתנה מעונה לעונה... המכתיבה לוק שלם מכף רגל ועד ראש". בהמשך היא מתארת את מה שהגרסוניירים היו שמחים להסביר ללזובסקי, שאופנה אינה רק העובדה שאפשר ללבוש משהו כזה או אחר ולהרגיש אופנתי ושיקי, אלא ש"כשגבר בוחר ללבוש סוודר או ז'קט, זו הבחירה שלו והפריט נהיה חלק מהחיים שלו". את אקט הבחירה הזה אנחנו חוגגים בלי דראמות גדולות, ומצדיעים למעצבת שמעדיפה, להבדיל מאנשים שתוחבים את אפם לעניינים לא להם (ושגם לא מעניינים אותם), לתת לגברים שלה קצת שקט.
נישניאן ל"הרמס"
ועוד כמה עצות טובות לגברים (ביניהן העצה הכי לא שימושית לגברים בישראל: "אין דבר כזה יותר מדי סוודרים מקשמיר") שנתנה נישניאן ל"Details" אפשר לקרוא כאן.

5 תגובות:

uriba אמר/ה...

כמה מוזר לכתוב הצהרות כאלה בדיוק כשהבום של אופנת גברים מתחיל להגיע למיינסטרים, ואפילו לישראל.

גרסונייר1 אמר/ה...

אתה מתכוון להצהרות הלוחמניות של גברת לזובסקי?

אנונימי אמר/ה...

she is right there is no such thing as too much cashmere

i have shirts (long and short) and sweaters from cashmere and they are just perfect for israel. because

MJ and DG are also a good source fot cashmere. from hermes i only have a cashmere scarf :(

uriba אמר/ה...

אכן.

אגב, אני מאוד ממליץ להוריד מהטורנט הקרוב למקום מגוריכם את תכניות עונת האופנה של BBC4.
בעיקר style on trial שעוברת על עשורי האופנה של המאה ה-20 עם חומרי ארכיון מפילים. הפרקים של 40-60 משהו.

the eye אמר/ה...

הקולקציה של הרמס מאוד מצאה חן בעני. אבל לדעתי תצוגת אופנה צריכה להיות הרבה יותר מסתם תהלוכה של הדגמים שקימים בחנות: היא צריכה לייצר אווירה, להעביר את הקונספט אומנותי של המותג/מעצב, לעורר השראה, התלהבות ודחף לרוץ וליקנות את הבגדים. השנה, בניגוד לעונות הקודמות התצוגה נכשלה לעשת זאת (בעסר היו מעילי קרוקודיל ציבעוניים, סריגים מענינים, אביזרים כמו כפות עור יפיפיות ועוד).