יום רביעי, 18 בפברואר 2009

פסים וכוכבים

הגרסוניירים, שתמיד היו חצויים בעניין העדפתם את אירופה או את אמריקה, מודים שאם אפשר היה - הם היו מבלים את ימיהם בין תל אביב, פריס וניו יורק. ואחרי פוסט גדוש ועשיר כמו זה של "פוסט ברלין", כדאי לאזן את התמונה עם משהו קצת יותר יאנקי ולזמזם, כמו רופוס בהופעתו המיתולוגית בתל-אביב, "I'm not tired of America".
אד רושה - America Her Best Product
אז הולכים לאמריקה.
לא רק בגלל אובמה וכל הניו אופטימיזם שמנסים לשדר משם, אלא גם בגלל שבוע האופנה שמתקיים בימים אלו, ורשימת האנשים הכי סטייליסטים שפורסמה אמש במגזין GQ, ומעצב אחד - שזכה בתואר "המעצב האמריקאי של השנה" שכולם חייבים להכיר.
שנתחיל?
משמאל למעלה ולפי כיוון השעון: רונסון, אובריין, טימברלייק, ווסט, שוורצמן ואד רושה ובנו.

רשימת האנשים הכי סטייליסטים לפי מגזין GQ כוללת ארבעה מוזיקאים (ג'סטין טימברלייק, מרק רונסון, T.I, והאיש שנדמה ששבוע האופנה הניו יורקי לא שלם בלעדיו השנה - קניה ווסט), הוטלייר אחד (אנדרה בלזס הבלתי נלאה), איש הסטייל של המגזין (גלן אובריין), שחקן קולנוע (ג'ייסון שוורצמן, השחקן הקבוע של ווס אנדרסון), צלם אופנה (אלכסיי לובומירסקי), והאמן האמריקאי האייקוני שעדיין חי איתנו - אד רושה.
נדמה שהמגזין מנסה לחגוג את האמריקאיות על כל גווניה: רוקנרול והיפ הופ (שתי השפעות מרכזיות על עולם האופנה), קצת יזמות וכסף, קולנוע, וסטייל אמריקאי קלאסי, שנדמה שהשנה, כחלק ממגמה רחבה יותר, הולך ותופס מקום בתודעה האופנתית של קובעי הטעם שביבשת המוזהבת. לא סתם בחרו עורכי המגזין את סיד משבורן, בעל חנות לבגדי גברים באטלנטה, לאחד מהאנשים הסטייליסטים. "פרשנות רעננה על סטדנדרטים קלסיים", שחרוט על דגלה של החנות יכול להיות גם המוטו של כל המגמה האמריקאית השנה. אם אובמה הוא לא פרשנות רעננה כזו, אגב, אז הגרסוניירים עוברים לחלל.

בכלל, אפילו סטיב דויל (עורך המגזין BUCK, שכבר הזכרנו) צופה בתחזית שלו לשנה הקרובה שהאמריקאים יקנו מחברות אמריקאיות (פחות מכירות שם לשאנל השנה, קארל), וברחבי האינטרנט בלוגרי אופנה אמריקאים מפרסמים רשימות של חברות אופנה אמריקאיות. כך שאמריקה, לפחות ככה היא מנסה להציג את עצמה, חוזרת לעצמה ומתעסקת במיתולוגיה שלה - רק בגרסה עדכנית וקלילה יותר.
למעלה: מארק, למטה: בנד אוף אאוטסיידרס
שבוע האופנה בניו יורק רק מחזק את המגמות האלו. עוד ועוד מעצבים שההשראה שלהם היא אמריקה, הסטייל הקלאסי, ובעיקר אופנת ה-Ivy Leage, שמעולם לא נראתה שיקית יותר, כמו בגרסאות החדשות שהעלו למסלול מעצבים כמו Band of Outsiders, מארק ג'ייקובס ל"מארק", ועוד רבים אחרים.
טורן אוף דה סנצ'ורי - רוברט גלר
ואם עדיין לא התעייפתם מאמריקה, רוברט גלר זכה שם השבוע בפרס מעצב הגברים הטוב של השנה והוכיח שטעם טוב ואידיוסינקרטי, בשילוב הומאז' הכרחי לתקופה רומנטית יותר (תחילת המאה הקודמת, אמריקה), וקצת מיקס אנד מאצ' - הופכים את הלוק למעודכן, חכם, ובעיקר - מאוד יפה.

אבל אפילו אם אנחנו רחוק ממדינת הפסים והכוכבים, ידיעה משמחת: Opening Ceremony, החנות המעולה (שעליה כבר הרחבנו כאן ושמשתפת פעולה עם Uniqlo העונה), פתחה את שעריה לכל העולם, ועכשיו אפשר לקנות און-ליין את כל הפריטים הנחשקים שהיא מחזיקה. אוריאורן אהב את הנעליים. הגרסוניירים אוהבים, כמעט, את הכל.
ועוד לא דיברנו על ת'ום בראון (אם הזכרנו את אוריאורן), ואת החנות החדשה של ברוקס בראדרס עם הליין של בראון, בלאק פליס, ועוד ועוד.
ולפני סיום, אם אתם רוצים אימג' אחד שיהיה ההשראה שלכם, קבלו את "הבוגר", דסטין הופמן כצעיר האמריקאי האולטימטיבי.

Ed Ruscha, The End, 1991




3 תגובות:

itamar427 אמר/ה...
תגובה זו הוסרה על ידי המחבר.
itamar427 אמר/ה...

מה עם ראג אנד בואון?
hand made in north carolina

אנונימי אמר/ה...

דאבל איזכור בפוסט אחד?
סחתיין עלינו ועוד יותר סחתיין על הבוס הגדול

:-)