יום רביעי, 25 בפברואר 2009

דאנדיזם

רבות נכתב בבלוג צנוע זה על העדר שיח רציני בשפה העברית הקשור לנימוסים, הליכות, הלבשה והתגנדרות גברית. כי אין לנו מילה בעברית לג'נטלמן או דאנדי, ובטח לא אטייר (קוד לבוש?) כרגע אנו מסתפקים בגרסונייר. הניו-יורק פוסט פרסם לפני כמה ימים כתבה שכותרתה "The Last Of The Great American Dandy " בה הוא מציג גרסוניירים עכשוויים: שני כותבים ומעצב עניבות אחד, המסבירים את חיבתם העזה להתגנדרות (מה לעשות זו המילה שמציע המילון). הגרסונייר נהנה מהכתבה אבל מאמין שטעות בכותרתה כי להיות ג'נטלמן – לעולם לא יצא מהאופנה.

ואם כבר דאנדיז בואו נלך על מיתולוגיה אמיתית. גלריית פראוד הלונדונית גאה להציג תערוכה ובה צילומים נדירים של באדי הולי, מאבי אבות הרוקנרול, שנהרג בתאונת מטוס ב- 1959, בגיל 23, ביום שבו מתה המוזיקה. הולי הוא אייקון תרבות ששינה את עולם המוזיקה במאה ה- 20, מותו היה מות הרוקנרול הראשון בהיסטוריה והתמונות מלאות בפרטים מוכרים וחדשים כאחד: המשקפיים המפורסמים, השיער המתוחזק, המעיל, והתיק בתמונה הנפלאה והעצובה בשלג.

התערוכה תוצג עד ה- 26 לאפריל.
Proud Central
32 John Adam Street
London WC2N 6BP

6 תגובות:

yael אמר/ה...

אני דווקא חושבת שהתגנדרות זו מילה יפה וגם קצת מצחיקה ואעשה מאמצים אמיתיים להשיבה לשיח המקומי.

Yotam H. אמר/ה...

הבעיה עם "להתגנדר" זה שהוא נשמע מתאמץ, כלומר זו פעולה שיש לבצע, לעומת דאנדי הנונשאלנט

גרסונייר2 אמר/ה...

יעל היא יפה ומצחיקה ההתגנדרות אבל פה בדיוק בעייתה. הגרסונייר רוצה לצאת מהבית ולראות טוב (מעולה) מבלי להתגנדר. מבלי להראות ממרחקים. כי כבר אמרו

“The well dressed man is he whose clothes you never notice”
William Somerset Maugham

Kinneret R אמר/ה...

לטעמי, התגנדרות היא בול. כי הדאנדי, אם אינני טועה, הוא בחור שרוכס את חפתיו, וזה עניין שלוקח זמן, ומחייב להאט קצת. וזה בסדר, כל עוד יש לה, להתגנדרות, סייגים: הג'נטלמן לא סובל, לא מזיע ולא מקלל כשהחפת המוכסף מחליק לו בפעם השלישית מהלולאה, כל עוד הוא של פול סמית.

אם תשאלו אותי, גברים, גנדרו הופעתכם. מדוע לא.

עופר שור אמר/ה...

אולי במקום "התגנדרות" נאמר מעתה "התדנדרות"

לילו אמר/ה...

אגב באדי הולי..
השיר American Pie נכתב עליו כמדומני