יום שבת, 7 בפברואר 2009

שישי נשי

הגרסונייר השותף עזב את דירת הרווקים שלנו ונסע ברלינה לשבוע, אז נסתפק בתמונה הולמת מה-CHEAP FRIDAYS שהוא ארגן לעצמו, ונקנא:
גם Filippa K, גם A.P.C וגם חורף אירופי בפריים אחד. זה לא מוסרי.
ולכן אפשר עכשיו קצת להתפרע.
בימים כתיקונם הייתי מספר על זה בלחש, אבל ביותר ויותר מקומות מתפתחת לה סצנה של בנים שמתלבשים קצת כמו בנות. אם לדייק, הבנים האלה שואלים מהבנות פריטים, עושים את זה בסטייל ועדיין שומרים על קוליות גברית. שלא כמו הדראג קווינז הגדולות מהחיים של פעם, הפעם מדובר בפאוור בויז שהם, במקרה, גם סטייל אייקונז.
מארק, איך אומרים הי בסקוטית?
נתחיל באייקון הכי קל לעיכול. מארק. הוא מוכשר, הוא מופרע, והוא הביא את הקוליות לרמות בלתי אפשריות. בסוף התצוגה של "Marc" בספטמבר האחרון, ג'ייקובס עלה לבמה לנופף לקהל, כמקובל, אבל הפעם הוא צץ כשהוא לובש חצאית פלייד. מאז הוא הופיע במקומות ציבוריים פה ושם עם הלוק החדש, והעז אפילו להתחצף עוד יותר כשעלה שוב בחודש שעבר בסוף התצוגה שלו ל"לואי ויטון" בחצאית שחורה וגרביונים עם הדפס של סטיבן ספראוס (השראה שחזרה על תיקים, נעליים ופריטים אחרים של בית האופנה השנה).
פאולה, מאסוי ובריאן בוי לא שמים על מה שאתם חושבים
מכאן קצרה הדרך ל"איט בוי" אחר - בריאן בוי - צעיר פיליפיני, שבלוג האופנה שלו צבר פופולריות עולמית (180,000 קוראים ביום), ושאחרי שקבע שתיק של ג'ייקובס הוא המאסט של העונה, קיבל מהמעצב את התיק שגם נקרא לו על שמו, BB.
יחד איתו מונה בלוג האופנה של ה"ניו יורק טיימס" גם את יו מאסוי ואת ז'אן-פול פאולה, שני בחורים מעולם האופנה האירופי, המשלבים אביזרים ופריטים נשיים ללוק מוזר ומעודכן. בפוסט שכותרתו "בנים עם בירקין" מספר הבלוג על העניין המחודש בבנים שמתלבשים קצת כמו בנות, בעיקר כשהם קובעי טעם בביצה הקטנה של אופנת הגברים.
הלוחם שבחצאית ינצח
גם אם מעקמים את האף (בוז משותף לסטרייטים ולקהילה ההומואית ברובה) לכל מי שנראה או מתלבש קצת נשי, אי אפשר להתעלם מהתופעה, בעיקר כשהיא באה מאנשים כמו ריק אוונס, מעצב אהוב שהמראה הגותי והכוחני שלו קיבל משנה תוקף בתצוגת הגברים הראשונה שהוא הראה השנה בפריז. אוונס, שטען לפני התצוגה שהוא לעולם לא יציג שם משהו שאף אחד לא ילבש, העלה בזה אחר זה דוגמנים במה שנראה כמו חצאיות על מכנסיים, בבדים ועורות לא מעובדים, ויצר מראה מיתי של לוחמים פרה היסטורים המשחרים לטרף. אם החצאית הסקוטית של מארק נראתה קצת כמו בדיחה של הילד הרע, הלוק של אוונס לקח את כל העניין צעד קדימה והפך את החצאית לפריט כוחני ואגרסיבי. נראה אתכם אומרים לו שזה נשי. הוא יאכל אתכם.
גבר גבר - מ: Number (n)ine
באותו עניין, כדאי לשים לב לדיון שהעלה חבר אחר שלנו, הסטוריאליסט, בנוגע לבנים בחצאיות. השאלה אם כדאי ללבוש את החצאית מעל או מתחת לברך לא ממש נראית מופרכת כתמיד. אם מביאים בחשבון גם את העובדה שחצאיות נראו על המסלול השנה גם אצל קום דה גרסון, ימאמוטו ו- Number (n)ine, אפשר כבר לדבר על זה בלי לחשוש, ולהרהר ביננו לבין עצמנו איזה פריט נשי אחד היינו מתים לשים על עצמנו ולצאת לרחוב.




6 תגובות:

Kash אמר/ה...

הבלוג מעולה, וסחטיין על הידע באופנת גברים. המשיכו כך!

אנונימי אמר/ה...

החצאית שמארק לבש בסוף התצוגה שלו היא מקולקציית קיץ 2008 של קום דה גארסון. מדובר בעצם במכנס קצר עם כריכה מתוחכמת שגורמת לו להראות כחצאית מקדימה וכמכנס בחלקו האחורי. מדהים
הייתי קונה אחד לעצמי אבל 798 דולר למכנס קצר זה קצת מעל התקציב שלי

אנונימי אמר/ה...

מצוין שכותבים בעברית, אבל עניין חצאיות לגברים נשמע די מיושן (לא לבשנו את זה לפני איזה 5 שנים?)וגם דומה ביותר לכתבה מהניו-יורק טיימס מלפני מס' שבועות... מעניין אם עוד משהו קורה בברלין חוץ מ APC ו- FILIPA K...אני מקווה שכן!

גרסונייר1 אמר/ה...

הי אנונימי,
לא הסתרתי את המקורות, ולא ניסיתי לחדש, אלא להעלות - בעברית - עניין שקצת נדחק לשולי השיח בדרך כלל... בעיקר אם הוא מדובר במיינסטרים.

בקשר לברלין, נצטרך לחכות ולראות מה הגרסונייר מספר...

אנונימי אמר/ה...

עם כל היראה והכבוד כלפי מר ג'ייקובס הרי שיש לו שוקיים כעורים להפליא וצורתן בשל רוכב או/ו כדורגלן.

למרות זאת אני תומכת באיוורור ובהשאלת פריטים הדדית.

צ'ירס

אנונימי אמר/ה...

אני זוכר סנט-פטריק'ס דאי שהעזתי ללבוש בו את הקילט שלי (דאבלינאית אמיתית) ברחובות תל אביב. הרגשת האוורור לא תשכח ממני לעולם, ולהפתעתי גם גיליתי כמה נח לנוע איתה גם במקרים הקיצוניים (אך הנפוצים בערבי רווי אלכוהול) של קפיצה מעל גדרות בחיפוש אחר חצרות להתרוקן בהן, פעולה גברית מובהקת שגרמה לי לשאול את עצמי מדוע החצאית נחשבת בעצם כפריט נשי.
השאלה השניה היתה כמובן - מעל או מתחת לקו הברך? אני עדיין מחפש את התשובה.