יום חמישי, 2 באפריל 2009

הגרסונייר השבועי: אנדי (ג'ק) ספייד


ג'ק ספייד הוא המצאה. מאחורי החנות והלייבל (שכבר אפשר לקרוא להם מיתולוגיים, אפילו שהם בני כעשור) עומד אנדי ספייד, בעלה של קייט ספייד (כן, ההיא ממעצמת התיקים לנשים), שהקים את החנות המיתולוגית ברחוב גרין בסוהו, והיה בין הראשונים שזיהו את הצורך בחזרה למסורת בכל מה שקשור לאופנה ותרבות גברית.
לא מפתיע לגלות שאנדי ספייד התחיל את דרכו באריזונה דווקא, שם פגש את קייט כששניהם עבדו בחנות קלאסית לבגדי גברים. לימים הם עברו לניו יורק, אנדי פצח בקריירת פרסום מזהירה (מישהו אמר דון דרייפר ולא קיבל?) וקייט פתחה את חברת התיקים המפורסמת שלה "קייט ספייד". עם השנים הוא הבין שגם לגברים מגיע תיקים, וכששמע על סטודנט לעיצוב מלוס אנג'לס שכתב תזה על "ההיסטוריה של נשיאת תיקים" - פנה אליו והם החלו לעצב תיקים לגברים.
החנות "ג'ק ספייד" שנפתחה בסוהו בניו יורק ב-1999 היתה שמורת טבע, מעין מועדון משחקים לבנים ולצעצועים שלהם: תיקים, אקססוריז, ארנקים, צעיפים, ואובייקטים מתחלפים שנאספו ולוקטו ע"י אנדי למה שנראה כמו עולם של גברים מארץ אחרת. אולי בעיקר מזמן אחר. מקורות ההשראה של הבחור היו בוודאי חנויות קלאסיות לגברים מאנגליה, או חנויות לגברים סטייל הפורטיז והפיפטיז של ארצות הברית הישנה והטובה (וכמובן כל סטייל ה"אייביליג" - אופנת הקולג'ים של החוף המזרחי).
אנדי ספייד, שמאז כבר עזב את "ג'ק ספייד", סלל את הדרך לתרבות שלמה שצמחה מאז בארה"ב ובעולם כולו: חנויות לגברים בלבד, עם דגש על מסורת וחזרה לאטומים הבסיסיים שצריכים להרכיב כל מלתחה גברית בסיסית: תיק, ארנק, עניבה, מעיל גשם, כובע ואיזה צעצוע כתוספת.
אנדי, גרסונייר כבוד, ייעץ ופתח את החנות החדשה של J.Crew בטרייבקה לאחרונה, חנות מיוחדת על חורבות חנות משקאות ובר, שנדמית כמו החנות המיתלוגית של ג'ק ספייד למתקדמים (או למסורתיים במיוחד). בנוסף, ג'ק ספייד פתחו חנות אופניים בוילג' - כך שלגרסונייר המטייל בניו יורק בקרוב - יש הרבה תחנות לבקר.

תגובה 1:

Tzlil Tamuz אמר/ה...

ככה חיים את החיים! כל פעם שאני מבקרת בניו יורק, וחולמת על פשוט.. להשאר שם.. אני תוהה מי אלו האנשים ברי המזל, דמויי באמת - מר. דרייפר, שגרים בעיר המופלאה הזו? אהבתי את הבלוג, מלא בדברים יפים, אך לפי תחזית שבועית חמה ולחה במיוחד לא נראה לי שאפשר ליישם את הכל בת"א... בכל מקרה - שירבו גברים כמוך!