יום שלישי, 7 באפריל 2009

להלביש את מילק

עכשיו, כשנגמרה תקופת האוסקרים, ושניה לפני פסטיבל קאן, זו הזדמנות טובה להיזכר באחד הסרטים היפים והאופנתיים של התקופה האחרונה - "מילק" של גאס ואן סנט, ובכיכובו של שון פן (הסרט עדיין מוקרן בארץ, למי שטרם הספיק).
בתחילה משכה את תשומת לב הגרסונייר העובדה שהחליפה שלובשת דמותו של הארווי מילק, אשר עוצבה במיוחד לסרט על ידי המעצב דני גליקר,
נמכרה במכירה פומבית בסוף פברואר האחרון, ב-12,500$. המעריץ הנלהב, אגב, גם קנה בעבר את חולצות "הר ברוקבק" המשובצות, והכל למען מטרה צודקת.

הסרט אמנם לא מתעסק באופנת גברים וכמעט ואין בו דמויות נשיות מרכזיות, אבל אי אפשר שלא להתלהב מהשחזור המדויק של רוח הסבנטיז, במיוחד זו השורה במתחם קסטרו בסן-פרנציסקו, הג'ינסים הגבוהים, מכנסי הקורדרוי, הצבעים, הצווארונים וכל השאר. דני גליקר (שגם עיצב תלבושות לטרנסאמריקה) היה מועמד לאוסקר על עיצוב התלבושות לסרט ובראיונות שנתן לאחרונה לאדבוקט ולאינטרוויו הוא מספר על התהליך הקריאטיבי בעיצוב הבגדים לדמויות השונות. גליקר מתאר חוויות ממאורות וינטאג' מסריחות ומהאוצרות שמצא בהן ומציג את התהליך העיצובי דרך רישומים ראשוניים, מרשימים ויפים.

ותודה לידידת הגרסונייר יעל רגב שם נצפו הרישומים לראשונה.

2 תגובות:

אורי אמר/ה...

הסרט מעורר השראה. מומלץ.

kuksta אמר/ה...

אכן טרם הספיקותי אבל האם יכול להיות שהמעריץ הנלהב שקנה את חולצת המשבצות מברוקבאק עומד בצילום ממש מאחורי פן וכבר אז זומם על החליפה שלו?