יום רביעי, 22 באפריל 2009

על אופנה ואופניים

זוג אופניים הוא כלי התחבורה האידיאלי לתל-אביב, ברוב חודשי השנה, חושב הגרסונייר, שחזר לפני זמן לא רב משהות ארוכה באמסטרדם ומתגעגע לשלטון הדו-גלגל ולשפיות האורבנית, באותה יבשת שטוחה ועתירת נוזלים.
האופניים הנחשבים ביותר באמסטרדם הם בדרך כלל "אוֹמה-פיטס" (אופני סבתא), בעלי שלדה שחורה ומסיבית ועיצוב שלא השתנה כמעט מאז מלחמת העולם השניה. כולם: פוליטיקאים בכירים, אמנים תפרנים וסבתות חייכניות רוכבים על האופניים בכל תנאי מזג אוויר, פידולים סיזיפיים בנונשלנטיות אופיינית (ואין, אין כמו רכיבה לילית בעיר, כשחוזרים ממסיבה אפופת ביטים ועשן, וגשם שוטף מנקה את האישונים).
הניו-יורק טיימס הקדיש לאחרונה כתבה שלמה (והפקת אופנה) לאופניים ההולנדיות, שתויגו כ
- Fashion Friendly, והפכו לפתע לטרנד לוהט בקרב ההיפסטרים מהתפוח הגדול (זה שהיה פעם ניו-אמסטרדם). הגרסונייר מסכים בחום עם החיבור האופנתי-גלגלי וקורא לרוכבים בעיר לשוב לבייסיקס (אופניים טובים מז'אנר הסבתא ההולנדית אפשר למצוא בקיבוצים מתפרקים ובמושבים פריפריאליים) ולהפסיק עם זוועות אופני ההרים והסגוואי.
ואל תשכחו לנעול!

5 תגובות:

Eran אמר/ה...

אני לא מת על הסגנון הזה. יותר מדי נקי ובורגני בשביל אופניים. איפה הגריז?

Unknown אמר/ה...

אוף גרסונייר, אם הגבר (התלאביבי)הממוצע, היה נראה חמישית מדיויד (בקהאם) הנ"ל, כולנו היינו מקבלים אותו גם רכוב על ריקשה מלאת בשר בקר.

גרסונייר2 אמר/ה...

יונת וערן - אתם שניכם לא מסכימים על אותה נקודה - ושניכם צודקים. ההפקה הזו היא שמרנית עד משעממת, כן ובורגנית מדי. אבל עדיין, כמו שיונת ההשראה כותבת - היינו מקבלים את המדווש האורבני שלנו בחצי שמרנות מוקפדת עם קורט הבנה וסטייל. אויש, נהיה לי פנצ'ר

איתן אמר/ה...

הבגדים שלובשים הרוכבים כאן לא כאלה מעניינים, וחוצמזה, למה להסתכל על הניו-יורקים מאמצי הטרנדים, שאפשר לשאת מבטנו אל עבר הפריזאים והפריזאיות(והתל אביביות שחושבות שהן פריזאיות) ואל ההולנדים! ניו-אמסטרדם משעממת, היא אומנם חדשה, אבל היא שום דבר לעומת אמסטרדם האמיתית, המעודנת והקטנה
בה הטרנד הוא אורח חיים, ולא הופך להייפ של אמריקאים! fashion אופניים זה friendly, חחח, הם ממש כילו לנו את אמריקה, תרתי משמע.

אנונימי אמר/ה...

הצבע השחור הנוצרי (מזכיר מדי כמרים) לא מתאים לכאן, לא מבחינת האור והשמש, ולא מבחינת המנטליות. מה גם שאופני הרים הן הכי מתאימות לגובה אבני השפה במדרכות בתל-אביב. במובן הזה ת"א יותר מתאימה לקליפורניה.
יש סיכוי שנראה ברווקיה כאן הפקה על אופני הרים?