יום שישי, 9 באפריל 2010

הגרסונייר השבועי: מלקולם מקלרן

הידיעה על מותו של מלקולם מקלרן בן ה-64 נפלה על הגרסונייר בהפתעה. אמנם הוא לא גדל על הניו יורק דולס והוא לא היה ממעריצי הסקס פיסטולס, הלהקות המיתולוגיות שמקלרן ניהל, אבל הוא העריך את תרומתו לאופנת הגברים (הידעתם שלאמו היהודיה ולאביו החורג היה מפעל לשמעטס?), לתרבות הפאנק ולטרנד הטדי בוי (מכנסיים צמודים, חולצות טי ענקיות וגם איפור) , בנוסף לקשר המשמעותי שהיה לו עם ויויאן ווסטווד בתחילת דרכם.


השניים, שעבדו בין השנים 1971-1983, כמעט המציאו את המושג "אנטי-אופנה"' וקידמו את רעיון 'עשה-אופנה-בעצמך' כמו לקנות חולצה ולגזור אותה, לתפור חולצה מקרעים ולאלתר על לבוש קיים. היתה להם חנות מיתולוגית בקינג רוד 430 בלונדון, שנקראה בהתחלה "Let It Rock" ובה מכרו תקליטים ובגדי רוקנרול. אחר כך נקראה החנות "Too Fast To Live, Too Young To Die", ומכרו בה חליפות זוט (ז'קטים גדולים מאוד מעל מכנסיים בעלי גזרה גבוהה) ואביזרי רוקנרול, ובהמשך נקראה החנות "SEX", אז נמכרו בה אביזרי סאדו, חולצות פורנוגרפיות ושאר אביזרים. החנות הפכה למבשרת תרבות הפאנק ולמקדש הבלתי מעורער שלה (אז גם מקלרן החל לגבש את ה"סקס פיסטולס", שנקראו על שם החנות ושהיו אמורים לדגמן את הקולקציות שלה).





אבל מאז האייטיז אפשר היה לראות שמקלרן ממשיך להמציא את עצמו כל פעם מחדש. הוא אהב קלאסיקות גבריות כמו חליפות טוויד, טוקסידו ועניבות פרפר; הוא היה ידוע כמעריץ נלהב של תום בראון; ולאחרונה הוא גם עיצב קולקציה מצומצמת של כובעים וחולצות לחברת אופנת הרחוב Supreme. מהיר מכדי לחיות, צעיר מכדי למות.

5 תגובות:

מירי דוידוביץ אמר/ה...

לדעתי הוא היה גאון.
פעם ראשונה שאני שומעת כאן על מותו.
מצער ביותר
היה לו עוד הרבה מה להציע

Nestor Brûlée אמר/ה...

How Johnny Rotten feels about it-

http://www.billboard.com/news/johnny-rotten-pays-tribute-to-malcom-mclaren-1004082102.story#/news/johnny-rotten-pays-tribute-to-malcom-mclaren-1004082102.story

אנונימי אמר/ה...

אכן היה אחד מפורצי הדרך. חבל ומאוד מצער לשמוע.
רק שלא יתחילו עכשיו עם מצעד מכירות אוספים, תמונות וכו'

art by hemdat tzori אמר/ה...

מישהו יודע מה עלה בגורל אורי אורן והבלוג שלו ?
כבר חודש כמעט ואינו מעלה פוסט =ים חדשים

Yaara Keydar אמר/ה...

אני מקווה שהגרסונייר עונד סיכת בטחון שחורה...