יום רביעי, 21 באפריל 2010

עונת הבדים הדהויים

במדינות מתוקנות עם מזג אוויר הגיוני משלנו, נהוג שלכל עונה בדים משלה. בחורף שולטים הטוויד והפלנל, ובקיץ מגיעה שעתם של הסירסאקר והשמברה. זה האחרון לא רק שמתאים לאקלים קייצי (או במילים אחרות, חושב הגרסונייר, לכל זמן בשנה בישראל), אלא גם נראה בכל המקומות הנכונים ברחבי הגלובוס, מככב בקולקציות החדשות בכל מותג נחשב ומעטר שערי מגזינים וכתבות כאחד מפריטי ה-must של העונה.

ג'ילנהול בחולצת שמברה בגיליון החדש של ג'י.קיו

מקורו של בד השמברה (chambray) הוא בכלל בקמברה שבצרפת (קוראים לו גם 'שמבריי', אבל כמנהג השמות הצרפתיים הוגים אותו גם 'קמבריק'), שם השתמשו בו החל מסוף המאה ה-16 בעיקר כדי לתפור כובעים. זהו אריג כותנה קל ואיכותי שנטווה מחוטים לבנים וצבעוניים, הוא דומה לבד הג'ינס (אותו דנים, עוד בד שמקורו בעיר הצרפתית) ויש המכנים אותו גם "הג'ינס של הקיץ". הצבעים של בדי השמברה רכים ושטופים, בגלל סוג האריג שמשווה לבד לוק דהוי או מכובס, והעובדה שאפשר למצוא אותו בעיקר בכחול, אדום ואפור רק מוסיפה לאפיל ה-workweary שנקשר אליו מלכתחילה.

חולצת שמברה של ווד ווד

השמברה נפוץ בעיקר כחולצה, שאותה אפשר למצוא כמעט בכל מקום אונליין: מג'יי.קרו ועד ראג אנד בונס, מראלף לורן ועד הג'ינס שופ במנהטן, ורצוי ללוות את לבישתה ולזמזם את שירו של דיויד בואי "Come and Buy my Toys" ובו השורה: " "You shall own a cambric shirt, You shall work your father's land, But now you shall play in the market square, Till you'll be a man"."




אין תגובות: