יום שבת, 14 בפברואר 2009

ואלס עם טילדה

טילדה מקרוב. לפני שבוע, בברלין

האם יש מישהו בקהל שלא אוהב את טילדה סווינטון?
הגרסונייר שחזר זה עתה מערבות פסטיבל ברלין מבטיח פוסט מפורט שיכלול מדריך ליום שופינג המושלם בברלין הקפואה עם חוויות קולנוע מרתקות אבל אי אפשר לתאר את החזרה, מבלי להקדיש מילה לסווינטון, מלכת ברלין החדשה והאישה הראשונה המוצגת בבלוג הגרסונייר.

סווינטון שנבחרה לעמוד בראש חבר השופטים בפסטיבל הגיחה כל יום עם הופעה שהכריחה גם את מבקרי הקולנוע הלומי הצללויד להתייחס לעולם האופנה. הברילנאים ועימם התקשורת הגרמנית – מאוהבים בה עד כלות. הגרסונייר שזכה לשבת מאחוריה באחת ההקרנות לא ממש הצליח להתרכז בסרט ורק מלמל תפילות בשבחי צוואר הברבור הלבן.
סווינטון שנולדה אי אז למשפחת אצולה סקוטית (והלוואי על כולנו להראות ככה בגיל 49), היא לא סתם השחקנית האריסטוקרטית היפה מכולן, יש לה גם שני תוארי דוקטור והביוגרפיה האמנותית האמיצה שלה נעה בין תאטרון, אמנות וקולנוע, בין הייחודי לביזאר, בין המיינסטרים לשוליים. היא אמנית מוערכת שב- 1995 זכתה לשבחים על מיצג הפרפורמנס שיצרה לגלריית סרפנטיין בלונדון, היא היתה המוזה של המעצבים ההולנדים ויקטור ורולף, שיצרו ב-2003 את ה- One Woman Show – קולקציה שהוצגה על ידי דוגמניות הדומות להפליא לסווינטון, אשר קראה במהלך תצוגת האופנה משירתה (כן ,היא גם משוררת!). היא היתה שותפה אמנותית של הבמאי הנסיוני דרק ג'רמן ואף גרה עימו תקופה ארוכה וב- 1992 יצרה את אחת הדמויות המרתקות בהיסטוריה של הקולנוע, כששיחקה בסרט "אורלנדו" של סאלי פוטר, דמות שחיה 400 שנה ומשנה בכל תקופה את מינה (ע"פ ספרה של וירג'יניה וולף מבקש אנונימי לציין, ובצדק). היא השתתפה בחבר השופטים של פסטיבל קאן ב-2004, זכתה בשנה שעברה בפרס האוסקר על תפקידה ב"מייקל קלייטון", והשיקה בקיץ פסטיבל סרטים חדש בסקוטלנד הנקרא "
קולנוע החלומות". היא גם הופיעה עם הזמרת פטי סמית' ולאחרונה אף שיתפה פעולה עם הזמר פטריק וולף. זה לא פשוט להיות טילדה סווינטון.
במישור הרומנטי, בטח תשאלו, היא נשואה לצייר הסקוטי ג'ון ביירן, אבל מתחזקת בהסכמה גם פרטנר קבוע, בן 30, הצייר הגרמני/ניו-זילנדי סנדרו קופ. מממ...זה אולי לא פשוט להיות טילדה סווינטון, אבל זה מאד מעניין.
אחרי שתכריז בברלין על המנצח בתחרות הרשמית של הפסטיבל תשוב סווינטון ללונדון ותלווה את יציאת הגליון הבא של המגזין
AnOther (ב- 19 לחודש) שיקדיש לה את כתבת השער ואת הפקת האופנה שצילם קרייג מקדין בה היא לובשת בגדים של מעצבים בריטים צעירים, חדשניים ואלמוניים תחת הכותרת "אופנת העתיד". ולגרסונייר אין ספק. העתיד שייך לטילדה.


לעוד סיפורים מברלין

6 תגובות:

אנונימי אמר/ה...

גם אני בן ארבעים ותשע.לשבחה יאמר שהיא נראית יותר טוב ממני והספיקה יותר מממני.הסרט אורלנדו,דרך אגב,מבוסס על הספר הנפלא של ורג'יניה וולף,שגם דמתה לה פיזית.

miri davidovitz אמר/ה...

פוסט נהדר
אני אוהבת כל אחד מהדברים שכתבתם עליהם.

אנונימי אמר/ה...

מדהימה בהחלט.

sefi אמר/ה...

היא מדהימה ,אני מתה על הטעם המוזר שלה גם בגלל שהיא דומה לי. גיליתי את זה כשאיזה סטייליסט במהלך צילומי וידאו ארט לקסטרו שהשתתפתי בו פעם אמר לי זאת. הלוואי עליי לשבת מאחוריה בברלין, גם בקור.

אנונימי אמר/ה...

סליחה על השאלה הלא קשורה, אבל, מישהו יודע איפה אפשר לקנות בתל אביב גרביים איכותיות, מעניינות, ללא תפר... למשל בצבע maroon?

אנונימי אמר/ה...

עוד סרט לא מוכר ומעולה - "עולמות אפשריים" של לפאג' הקנדי.