יום שני, 9 במרץ 2009

על שלושה גרסוניירים מקומיים ונסיכה יפנית אחת

לרגע עוצר הגרסונייר את מנועי החיפוש הבינלאומיים, מתבונן פנימה ורוצה לפרגן לשלושה אירועי תרבות המתרחשים בימים אלו בעיר ומרטיטים את מנועי ההשראה.
גרסונייר גרוב
האירוע הווירטואלי המתוקשר של ימים אלו שייך ל
קותימן, גרסונייר גרוב, ששחרר לפני כמה ימים פרויקט אינטרנטי מדהים בשם ThruYou בו הוא ממקסס קטעי וידיאו מוזיקליים מיוטיוב והופך אותם ליצירה חדשה, חסרת גבולות ומלאת נשמה.
קותימן נסיך הפ'אנק מקומי, הוא בין היוצרים המוכשרים בארץ שבכל צעד, שעל, אקורד וביט ביצירתו ניכרת תשוקה אמיתית ונדירה למוזיקה. אותה תשוקה הולידה את שבע היצירות הממוקססות למשעי ומחכות לכם ב
אתר מצוין, המעוצב כעמוד יוטיוב מרוטש. התוצאה המורכבת מדהימה בפשטותה, כבר כבשה מיליוני גולשים ברחבי העולם והיא מסוג העבודות בז'אנר אלעאזך (איך לא עשו את זה קודם).
עכשיו קותימן לוקח שאכטה לריאות, פותח את המצלמה ומסביר לכם על הפרויקט:

גרסונייר פרינג'
תכירו את אריאל אפרים אשבל: גרסונייר תיאטרלי עם לוק פרינג'י, אינטליגנטי, שובבי ומשובח. במשך הקריירה הקצרצרה שלו הספיק אשבל, בהופעותיו השונות, לברוא עולמות הזויים ומרתקים, לקטוף פרסים ראשונים בפסטיבלים בארץ ובעולם, לאחרונה אף מונה למנהל אמנותי שותף בפסטיבל המחול השנתי "אינטימדאנס".
אחרי אי אילו חודשים רבים ארוכים ומפרכים של חזרות (להן זכה הגרסונייר להציץ) מעלים אשבל וכנופיית התיאטרון שלו אאא מופע חדש בשם: "מחקרים בטלקינסיס: על כוח, רצון ומה שביניהם". המופע יעלה שלוש פעמים בסוף השבוע הקרוב
בתיאטרון תמונע ותעסוק בשאלה מתי אנו מפסיקים להיות גושי בשר עבור הסובבים אותנו ומתחילים להיות אנשים (“בשר ודם"), ומתי אנו נסוגים למעמד נמוך יותר (והופכים ל"בשר תותחים", למשל) כשהתשובה מוצגת בשלל אמצעים, מפילוסופיה פוסטסטרוקטורליסטית עד לביונסה, ממשחקי ילדים לפורנו רך. הפתרונות בסופ"ש הקרוב בתמונע.

גרסונייר תרבות (ונסיכה יפנית אחת)
פצ'ה קוצ'ה –את הפצ'ה הראשונה קשה לשכוח. כמה עשרות אנשים מצטופפים להם בבר הסלונה ביפו (איזה כיף, אז עוד היה אפשר לעשן) מקשיבים בדממת הלסתות-השמוטות לעשרה אמנים, המציגים את מכלול עבודתם, באמצעות 20 דימויים בלבד, שכל אחד מהם מוקרן במשך 20 שניות . אלו הם חוקי המשחק - כל שאר מבנה הפרזנטציה נתון לבחירה אישית. ביציאה לאוויר הנקי (פששש איזה כיף שכבר אסור לעשן) כבר היה ברור שהפורמט הנוקשה, שיובא מטוקיו, מצליח לפצח משהו בדי.אנ.איי הקריאטיבי של כל אמן בדרך ייחודית וחד פעמית.
אחר כך נדדנו עם הפצ'ה למועדון הכליף, למועדון התיאטרון, להאנגר נמל יפו עד שבנובמבר האחרון השתקע המיזם בהאנגר 11 - נמל תל-אביב. מכיוון שבפעמים הראשונות נותרו לא מעט מאוכזבים בחוץ – החלו למכור המארגנים מספר כרטיסים מוגבל וכל הקודם זכה. 20 שקלים הללו יהיו הבזבוז המוצלח ביותר שלכם לחודש. את הפצ'ה קוצ'ה מארגנים
ענת ספרן, אמנית מעצבת, וצלמת שגרה כמה שנים בטוקיו, שם נחשפה לפורמט, ואיתי מאוטנר, גרסונייר תרבות רב פעלים. השניים אוצרים ומנחים את האירוע החינני הזה, וג'ובוי מאחורי כל הפליירים.
הלייאנפ
באירוע הקרוב, שיתרחש בהאנגר 11 ב- 1 לאפריל, מבטיח מגוון תרבותי רחב ומרתק הנע בין מאמי שימזאקי - הרקדנית הותיקה ביותר של להקת "בת שבע" ליונתן קונדה - אמן ספוקן וורד, "דופרס" - הזוג המלכותי של עולם הסאונד הישראלי, ועוד אמן גרפי מוביל, ממציא פטנטים, קותימן אחד ועוד ועוד. הפצ'ה קוצ'ה זה סיפור של תל-אביב אחרת, שקטה, סקרנית שלא מפחדת מהמילה – תרבות, שבה 2000 איש, יושבים בשקט, מרותקים לסיפור היצירתי של אמנים מרתקים, שותפים לעננה של השראה פומבית. עד שיגיע הפלייר החדש, קבלו מיני רטרוספקטיבה של עבודות ג'ובוי לארוע:

3 תגובות:

אנונימי אמר/ה...

קוטמן הוא ישראלי? אתה בטוח?
הוא ענק
גאון

miri davidovitz אמר/ה...

ראיתי/שמעתי את קותימן באחד הפצ'ה קוצ'ה הקודמים.הוא באמת נהדר ,אבל לא כ"כ להופעה אלא לשמוע בבית או באוטו. אין לו show בכלל.
אבל עשיתם לי חשק לקנות כרטיסים לפצ'ה קוצ'ה הבא ,אחרי שכבר יצא לי ( כי האירוע נהיה כ"כ איני). תודה.
מירי

גרסונייר2 אמר/ה...

הי אנה, קותימן הוא בכלל אופיר קותיאל...
http://pitchfork.com/reviews/albums/11159-kutiman/
נשמה מקומית.

מירי,
אין אין על קותימן בכביש מהיר.
נתראה בנמל...