יום ראשון, 15 במרץ 2009

נסיך אמריקאי

1978, ניו-יורק, מרטין סקורסזה, במאי צעיר שעשה כמה סרטים (ואף זכה ב"דקל הזהב" בקאן על "נהג מונית") מחליט להפנות את עדשת המצלמה אל שותפו לדירה, חברו הטוב ומספר הסיפורים הבלתי נלאה: סטיבן פרינס. הסרט הדוקומנטרי שנקרא "American Boy: A Profile of: Steven Prince" הוא אחד הסרטים האבודים והלא מוכרים של סקורסזה, והוא גם דיוקן מרתק של ילד אמריקאי עם סיפור חיים שיכול לאכלס מדף שלם בז'אנר סרטי ההתבגרות. מעסקי הבייגלז של ילדותו, ליחסים הכואבים עם הוריו, היציאה מהארון, היהדות, ההתמכרות לסם והעבודה כמנהל מסע ההופעות של ניל "לאב און דה רוקס" דיאמונד ועוד לא מעט מטעמים אישיותיים.

אחד הסיפורים היותר מבהילים של פרינס חייב להיות לכם מוכר: הוא מספר איך נכנס אליו הביתה בבהלה חבר טוב, שחברתו באובר-דוז הרואין מטורף והוא, בעזרת מילון רפואי וטוש מארקר, הציל אותה על ידי הזרקת אדרנלין נוזלי ישירות ללב. טרנטינו, אז נער בן 15, כנראה רואה את הסרט וחורט את הרגע בזכרונו כדי להשתמש בו שני עשורים אח"כ בסצנה האייקונית ב"ספרות זולה". (ועם כבר טריוויה: פרינס עצמו הופיע בתפקיד המיתולוגי של "איזי אנדי" בעל קיוסק הנשק ב"נהג מונית").

30 שנה אחרי "אמריקן בוי" זוכים הסרט וגיבורו לעדנה מחודשת בסרט "אמריקן פרינס" של הבמאי טומי פאלוטה, שחוזר ובודק מה קרה לסטיבן פרינס. פאלוטה, יליד אוסטין, טקסס, שהיה שותף של ריצ'רד לינקלייטר בכמה פרוייקטים ואף ביים מספר קליפים ל- Zero 7, שולף את פרינס ממגירות הזמן כדי לספר על הימים הפרועים ההם, על הפניית העורף לתעשיית הבידור ועל השלב החדש בחייו. "אמריקן פרינס" מגיע לפרמיירה עולמית בפסטיבל SXSW המשובח, שמתקיים בימים אלו באוסטין, והחדשות הטובות למי שבכל זאת לא נוסע... בימים הקרובים יעלה הסרט לרשת על ידי האתר ההולנדי SubmarineChannel והצפייה חינם.


אין תגובות: