יום ראשון, 15 במרץ 2009

גן נעול

הגרסוניירים כנראה צריכים להתאושש מסוף השבוע, אחרת קשה להסביר שני פוסטים עוקבים שבמרכזם סרטים (ועוד אמריקאים, ג'יזס!). אבל כשמדובר ב"Grey Gardens", אחד הסרטים הדוקומנטריים האהובים על (לפחות) אחד מהם, אפשר למצוא לינק לאופנה, ובמיוחד לקשר ההזוי בין דקדנס, שיגעון, אופנה ואמריקנה מהסוג הסהרורי והביזארי ביותר שאתם יכולים לדמיין.

הסרט הדוקומנטרי שנעשה ב-1975 גולל את סיפורן של אדית ואדי - הדודה ובת הדודה של ג'קלין אונסיס קנדי, שתי נשים אאוטסיידריות שחיו בטירה מבודדת בת 28 חדרים במזרח ההמפטונס שבלונג איילנד. הנשים, שדרו להן בטירה מטונפת (בעיקר בגבולות מיטתן) מתוארות כשחקניות בסרט בלתי אפשרי, בו כל אחת חולמת על עבר לא ברור ועל עתיד מזהיר שאמור להפציע, זו זמרת וזו אשת חברה ניו יורקית, ובתוך כך מדברות אל המצלמה, מתלבשות ומחליפות בגדים ללא הרף, ומנהלות מערכת יחסים אלימה ומגוננת, בעיקר כלפי העולם החיצוני - האוייב המשותף של שתיהן.

הסרט, שביסס את מעמדו כקאלט והפך את אדי לאייקון אופנה, עובד בשנים האחרונות למחזמר מצליח, ובעוד חודש יעלה בHBO הסרט הבדיוני, שמבוסס על הסרט הדוקומנטרי, בכיכובן של דרו ברימור וג'סיקה לאנג.
הנה הטריילר:

אין תגובות: