יום שני, 30 במרץ 2009

שועל קיצוני

בית קיצונה (Kitsune) הצרפתי הוא אחד הפרויקטים התרבותיים העכשוויים שמחממים לגרסונייר את המוח הקריאטיבי ופותחים את שערי ההשראה. קיצונה במיתולוגיה היפנית הוא שועל ערמומי ואינטליגנטי בעל יכולות מאגיות רבות, בהן האופציה הקסומה (והאופנתית) לשנות דמות וצורה. אולי מאותו שועל מיתולוגי מגיחה אלינו הפעלתנות המרתקת של הקולקטיב הפריזאי הממלא את עולמנו ברעיונות מרתקים המצרפים יחדיו אופנה ואמנות, עיצוב, מוזיקה וסטייל.

Gildas Loaëc ו- Masaya Kuroki, אנשי קיצונה, לובשים שת"פ קיצונה X פטי בטו

החדשות המעניינות שיצאו לאחרונה מבית קיצונה נוגעות בתחום המוזיקה והאופנה. הלייבל מוזיקלי שלהם, שכבר גילה והחתים את כמה מהמוחות האלקטרוניים הבועטים בזמננו, מבקש מדי פעם מהרכב זה או אחר (פעם קודמת היו אלה הצמד Digitalism) לאצור מיקסטייפ אינטימי שיחשוף כמה מההשראות והאהבות הנעלמות מן האוזן. הפעם נבחרה להקת Phoenix, אחת הלהקות האהובות על הגרסוניירים ולהקת גרסוניירים בפני עצמה (טוב, אם קוראים לך תומס מארס, ואתה סולן להקת רוק, והבויפרנד של סופיה קופולה, אתה כנראה גרסונייר-על!). הפיניקסים בחרו 18 קטעים נדירים וקסומים, ואם אתם מכירים קצת את הלהקה - תבינו את החלום המוזיקלי שאתם מוזמנים להציץ לתוכו (האלבום החדש שלהם ייצא, אגב, במאי. הורדתם כבר את הסינגל החדש שלהם? אז תורידו עכשיו!)



אופנה: רק ב- 2005 החל בית קיצונה להוציא קולקציות קבועות, כשהמעצב הראשי ואחד מחברי הקולקטיב, Masaya Kuroki, מצליח לחבר בין מינימליזם יפני שקט ומרגש לשיק צרפתי עדכני (חיבור המקביל לביוגרפיה האישית של הבחור). המותג קיצונה כבר היטיב לשתף פעולה עם A.P.C, מרטין מרג'יאלה, פטי בטו ואמן הגרפיטי הצרפתי אנדרה, ובקולקציה הנוכחית כבר נחשפו הנעליים המשובחות שעוצבו עם פייר הרדי:

אין אין אין דברים כאלה

קולקציית סתיו-קיץ 2009 של קיצונה, הנקראת "Somebody Somewhere", כוללת חולצות פולו, בלייזרים, מכנסי קיץ, כמה מהסריגים הקלאסיים וכמובן הנעליים המוצגות לעיל, הכל במראה מינימלי ומוקפד, עם הלוגו הרקום והסטייל הצרוב.

אז עם ההערצה מהשוליים, חיקוי מהמיינסטרים, חוסר פשרות באיכות וחיפוש מתמיד ועיקש אחרי שיתופי פעולה קריאטיביים במיוחד (אפילו בעיצוב רהיטים) - כדאי לעקוב אחרי המייספייס שלהם לגבי תאריכי ההופעות של כוכבי הלייבל, ולפוקדים את פריז מומלץ ביקור בבוטיק היחיד שלהם בעולם (הם מוכרים בהרבה חנויות של אחרים):

Kitsuné Boutique
rue de Richelieu 52
75001 Paris


3 תגובות:

אנונימי אמר/ה...

הו גרסוניירים יקרים שלי
חבל הטבור שלי לעולם החיצון, היד החמה של אמא.....אתם טובים מדי בשבילי. אף אחד לא הרעיף עלי אהבה שכזאת, בכל יום המתנות שלכם עושות אותי שמח ....:)

טל אמר/ה...

פוסט נחוץ, גרסוניירים, רק הערה אחת הכרחית: קיצונה כבר מזמן לא ניצב בחוד החנית המוזיקלית. למעשה (למעט המיקסטייפ החדש והמשובח הזה), האוספים וההחתמות האחרונים שלהם היו משעממים עד מביכים, וכלל לא מעידים על סטייל או חוש אופנתי כלשהו. הם דשדשו במחוזות הניו-רייב המאוס בזמן שכולם כבר מזמן התקדמו לדיסקו.

גרסונייר2 אמר/ה...

אנונימי תודה, זה המון אחריות: חבל הטבור, היד החמה, ההרעפה. נקווה שנעמוד במשימה...

הי טל, תודה גם לך! דבריך ברורים, אבל לא נשכח את הפעם הראשונה ששמענו את אידיאלסטיק של דיגיטליזם. וגם לא נבהלנו כשכולם "התקדמו לדיסקו". ספר מה נשמע עכשיו