ארול מוריס, אחד היוצרים הדוקומנטרים המסקרנים הפועלים היום, פוצח בסדרת כתבות בניו יורק טיימס און-ליין על צילום אחד מתקופת מלחמת האזרחים בארצות הברית. הסדרה, שנקראת "Whose Father Was He", פותחת צוהר לקריאה היסטורית לא רק בצילומים, אלא גם בטקסטים שמלווים אותם, ובמנגנונים שעמדו ועומדים לרשותם של הבאים לפענח צילומים - כמו מקרה צילום חסר הזהות הזה:
בצילום (מדובר באמברוטייפ, סוג צילום מוקדם שהיה נפוץ בשנות החמישים/שישים של המאה ה-19), שנמצא בידיו של חייל אלמוני שמת חסר כל סימני זיהוי ליד העיר גטיסבורג שבפילדלפיה ב-1863, מופיעים שלושה ילדים (שני בנים ובת). מוריס מתעד את גלגולו של הצילום, את האופן שבו תואר הצילום בתקופה בה לא היה שיח מספק כדי לתאר צילומים בכלל, וכמובן את גורלה של החידה הבלשית עד למציאת המשפחה שנותרה מאחור. שווה לקרוא את מוריס מנתח את ההפניה של העיתונות המקומית לתיאורי הבגדים, לאמפליקציות החברתיות והתרבותיות שלהן, ובכלל מרתק לעקוב אחר החידה הבלשית שהוא מציג, אגב שרטוט פניה של משפחה אמריקאית באמצע המאה ה-19 ושל האבא שעמד בראשה.
תגובה 1:
על האמת
אני והיא רוקדים
וזו האמת
('מטער)
הוסף רשומת תגובה