יום שישי, 29 במאי 2009

הגרסונייר השבועי: פאריס ביולר

פאריס ביולר, למי שלא מכיר, הוא אחד מגיבורי הילדות של הגרסוניירים, תלמיד תיכון משיקגו שבקסם ג'נטלמני וחכמת רחוב ערמומית מצליח למלא סרט שלם (במה שאצל הגרסוניירים היתה שגרה) בהברזה מבית הספר. מה שעלה לסרט בתרגום שמו מ- "Ferris Bueller's Day Off" ל- "שמתי ברז למורה".

בסרט, שיצא ב-1986, מגלם מתיו ברודריק את דמותו של פאריס, עושה הקונצים הנצחי, שמצליח לחמוק מרדאר האויב (אימו, אחותו והמנהל הנבזי של בית הספר) ומעביר את היום ברחובות שיקגו היפה עם חברתו (סלואן) והחבר הכי טוב (קאמרון).

הרגעים הקסומים ביותר בסרט מתרחשים כאשר פאריס פונה אל המצלמה ומשתף את הצופה בעולמו הפנימי, עולמו של טינאייג'ר משיקגו הלובש ז'קט עור צבעוני, נעלי עור לבנות, מכנסיים מחוייטים ואפודת צ'יטה.
הלוק המושלם הזה אף הביא את חברת נייקי להוציא גרסה מיוחדת של נעלי דאנק - פאריס ביולר שאמורים לגלם את מכלול הביולר-סטייל: שילוב של לבן, חום שחור, הבד הפנימי מנומר והסווש עשוי מ...לקה.

אחת הסצנות הזכורות בסרט הן כשפאריס והחבורה חוזרים לביתו של קאמרון הנוירוטי, שנחרד לגלות כי מד הקילמוטר, בפרארי GT250 האדומה והלוהטת של אביו, יסגיר את העובדה שהאוטו נלקח. השלישייה מנסה בדרכים לא דרכים להחזיר לאחור את הקילומטרז', כדי לשמור על חשאיות הנסיעה, אבל כל התרגילים כמובן נכשלים והמכונית מזנקת לה מהחלון מתרסקת אל מול עיניהם המשתאות.

ואם אתם רוצים מזכרת מהסרט, אז תבדקו את האופציה הבאה: אותו הבית בו מתרחשת סצנת הפרארי, שהפך במרוצת השנים למזוהה כל כך עם הסרט, מוצע היום למכירה. מדובר באייקונה מודרנית שנבנתה ב- 1953 ותוכננה על ידי הארכיטקטים ג'יימס ספייר ודייוויד הייד, וממוקמת מחוץ לשיקגו בהיילנד-פארק. הבית (שמזכיר קצת את בית הזכוכית המפורסם של פיליפ ג'ונסון) עמוס במוניומנטים של המאה ה-20 ועומד למכירה תמורת 2.3 מליון דולר, לא כולל הפרארי. הכי גרסונייר שיש. (gar·çon·nière: דירת רווקים)

2 תגובות:

עידן אסינלי אמר/ה...

אחלה סרט, בית ונעליים..

מיכל♥ג'וש אמר/ה...

וואו. בית הזכוכית הזה מופלא. מצחיק לראות פלא מודרניסטי מכובד כזה בהקשר לפריס ביולר (כבודו במקומו מונח, כמובן. לגמרי כבוד, לגמרי מונח).